צרכנות

מחסום חניה – פתרון מהפכני לבעיית הפולשים לחניה

הפתרון המהפכני שנלחם בפולשי החניה. לאחרונה נשבר שיא בעלות חניה בניו יורק והגיע ליותר ממיליון דולר לחניה עבור רכב יוקרה בשדרה ה-11 במנהטן. אבל ממש לא צריך להרחיק עד לניו יורק בשביל להרגיש עד כמה בוערת מצוקת החניה בכל הערים המרכזיות בארץ בכלל ובתל אביב בפרט.

את המצוקה מרגישים לא רק הנהגים המזדמנים, אלא גם אלו שרכשו במיטב כספם חניה פרטית ומוצאים שוב ושוב רכבים אחרים שחונים להם בחניה. התופעה מוקצנת אפילו יותר בתקופת החגים, אורחים ומבקרים של דיירים אחרים בבניין תופסים את מקומות החניה של הדיירים הקבועים בלי להתחשב או להבין שהם חונים במקום לא שלהם. בעלי החניה חוזרים מהארוחה המשפחתית וצרכים לחפש את הפולשים הלא רצויים. גם בחניות בבניינים עם שער בכניסה לחניון עדיין מצליחים פולשים להיכנס ולהחנות בחניות הפרטיות: אינסטלטורים, טכנאים, שליחים. כל אחד חושב שהוא חונה רק לכמה דקות… ובעלי החניה החוקיים נאלצים להמתין לחניה שלהם שאותה רכשו במיטב כספם.

התסכול מביא לא אחת לוויכוחים וסכסוכים מרים בין שכנים, לא פעם קרה שריבים על החניה הסתיימו באלימות ואפילו דקירות ופציעות קשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מי האחראי פה?

הבעיה היא שבמקרה של פלישה לחניה פרטית אין אף גורם שמוסמך לאכוף את הפולש. 88,450 שיחות למוקד 100 של המשטרה בשנת 2017, היו תלונות של בעלי חניות פרטיות על כך שמקום החניה שלהם נתפס. אולם לשוטרים או לפקחים העירוניים אין אמצעים לאכוף או לגרור את הפולש מכיוון שאין להם דרך מיידית ומהירה לוודא כי הטוען לבעלות החניה הוא זה שאכן רשום עליה בטאבו ומכאן עד למציאת "האשם" וגרירת הרכב עובר זמן רב המביא לתסכול גדול.

המצוקה הולכת ומתעצמת אבל היא בעיה ותיקה שכבר דובר בה רבות. לא מעט ניסיונות למציאת פתרון נעשו. לאחרונה הוגשה הצעת חוק שנועדה להקנות דרכים חוקיות לאכיפה לפולשים ויצירת גורמי הרתעה כגון קנסות. כיום קיימת פקודת תעבורה בנושא אך כאמור עם יכולת אכיפה מוגבלת וללא הבהרות משמעותיות כגון סימון ושילוט בולט וברור שמיידע על הבעלות הפרטית הפתרון לבעלי החניות שרק רוצים להחנות את רכבם בקלות ובמהירות, אינו נראה לעין

מי שומר על החניה שלכם?

עד שתנוסח ותעבור בכנסת הצעת החוק ועד שתישום בשטח בצורה אופטימלית, עדיף לנקוט באמצעים פשוטים שישמרו על החניה הפרטית שלכם. מחסום חניה הוא אמצעי שכזה. התקנת מחסום חניה בחזית החניה, תמנע מרכבים לא רצויים להיכנס לשטח החניה הפרטית שלכם ולמנוע את הבעיה עוד לפני שקרתה. בישראל משווקים דגמים רבים של מחסומי חניה מסוגים שונים ובטווח מחירים רחב. הסוג המומלץ והעמיד ביותר לאורך זמן ובטווח המחירים המשתלם ביותר הוא מחסום חניה שעשוי מברזל ולו 3 רגליים. תפעול מחסום החניה הינו פשוט ביותר. כל שיש לעשות זה לנעול את המחסום כאשר הרכב מחוץ לחניה ולפתוח אותו כאשר ברצונכם לחנות בה.

כל התסכול שנחווה, לעיתים על בסיס יומי, וההתעסקות הבלתי פוסקת בפולשים הלא רצויים יכולה להסתיים בהתקנה פשוטה שמסתיימת בכמה מאות שקלים. מתנה שווה לשקט נפשי לשנה החדשה שבפתח.

מחסום חניה ארבל שטראוס
מחסום חניה ארבל שטראוס

3 תגובות

  1. אחלה כתבה! בעיה מוכרת ומייאשת. אחת לשבוע מחנים לי בחניה הפרטית שלי! חייב לקנות מחסום כזה

Back to top button