חדשות הארץמבזקים

לקראת חגי תשרי: מד"א מפרסם כללי בטיחות שיכולים להציל חיים

בזמן שמיליוני משפחות בישראל יציינו את השנה החדשה סביב שולחנות החג, ישהו אלפי עובדי ומתנדבי מד"א בכוננות ויעניקו טיפול רפואי לכל מי שעלול להזדקק לכך ויעשו ככל יכולתם כדי שהשנה החדשה תחל על הצד הטוב ביותר. על פי נתוני מד"א, במהלך חגי תשרי בכל שנה נרשמת עלייה במספר הפניות למוקד החירום 101 של מד"א.

בכל שנה, עם פרוש חגי תשרי, נרשמת במד"א עלייה במספר הפניות המגיעות אל מוקד החירום 101 של הארגון. על מנת להעניק מענה מלא, מקצועי ומיידי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר, עומדים אלפי עובדי ומתנדבי מד"א בכוננות מתמדת כשהם נכונים לצאת מיידית לכל קריאה וקריאה במטרה להעניק סיוע ולהציל חיים. במסגרת זו הושלמה בימים אלו הערכות מד"א לקראת ראש השנה.

בבתי כנסת רבים ברחבי הארץ יתפללו כונני מד"א המצוידים בציוד רפואי מתקדם ומכשירי החייאה (דפיברילטור) שיוכלו לסייע ולהעניק טיפול רפואי במידת הצורך למתפללים והשוהים בסביבת בית הכנסת, גם מסוקי מד"א – בצפון הארץ ובדרומה – יעמדו בכוננות ובנוסף להם יעמדו גם מאות אופנועי מד"א ושאר רכבי החירום של הארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוותי מד"א שיאיישו את המשמרות במהלך החג יוכלו לשמור על קדושתו ועל קיום מצוות התקיעה בשופר, בעזרתם של מתנדבים אשר יתקעו בשופר עבור המתנדבים והעובדים שישהו בתחנות השונות ברחבי הארץ.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "בכדי שנפתח את השנה החדשה ונחגוג את החג בשמחה ובבטחה, אני קורא לציבור להקפיד על המלצות הבטיחות של מגן דוד אדום, לנהוג בערנות, אחריות ולתת תשומת לב יתרה בעיקר לילדים, על מנת להימנע מתאונות ביתיות ומתאונות דרכים. כבכל ימות השנה, אני קורא לציבור הנהגים לנהוג באחריות ולהימנע מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, על מנת לשמור על חייהם, על חיי היקרים להם ועל חייהם של יתר המשתמשים בכבישים. בשם מגן דוד אדום, אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות מצוינת ושל הגשמה עצמית".

צילום: דוברות מד"א

לצד התגבור המשמעותי של צוותי מגן דוד אדום, מזכירים במד"א לציבור מספר כללי בטיחות חשובים שיכולים להציל חיים:

• במד"א פונים לגבאי בתי הכנסת להכין מראש ובטרם כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי לחירום שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' המאפשרת בלחיצת כפתור חיוג אוטומטי למוקד החירום 101 של מד"א ומאפשרת לחובשים ולפראמדיקים במוקד לאתר את מיקומו המדויק של המקום ממנו מתקבלת הקריאה.

• במד"א מבקשים מציבור המתפללים המגיעים לבתי הכנסת עם ילדים ופעוטות לתת תשומת לב מיוחדת ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה במד"א נקראים לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה ושאינם מיועדים למשחקי ילדים ופעוטות.

• חשוב להקדיש תשומת לב וערנות לילדים המתארחים בסביבה לא מוכרת (כמו בביתם של בני משפחה וחברים), היכולה להיות מסוכנת (לדוגמא במקום שבו קיים חלון ללא סורגים או ברחובות לא מוכרים).

• יש להרחיק מיחמים ופלטות שבת חמות שעליהם סירים ונוזלים רותחים מהישג ידם של ילדים.

• מנקים את הדגים לקראת החג? שימו לב- לעיתים נגרם זיהום מעצמות הדגים, מאכל החג המסורתי, בזמן הכנתם. זיהום שכזה לרוב מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה. מהרו להתקשר למוקד החירום של מד"א בטלפון חירום 101 או דרך אפליקציית 'מד"א שלי' ופעלו על פי הנחיות החובש במוקד.

• הקפידו שלא לתת לילדים מתחת לגיל 5 לאכול מהדגים המוגשים בחג. עצמות הדג עלולות להיות חבויות בתוך הדג או בגפילטע-פיש ואינן נראות לעין. לילדים מעל לגיל 5 יש לברור בקפידה את בשר הדג ו'לסנן' אותו מעצמות.

• אין להשאיר ילדים ברכב סגור, גם לא למספר דקות בודדות. במהלך הסידורים לקראת החג ועם חזרתכם מארוחות החג- הקפידו לוודא שכל הילדים ירדו מהרכב. שימו לב במיוחד לילדים שעלולים להירדם ברכב!

• הילדים רוחצים בבריכה בבית, במלון או באתרי הנופש? יש להקפיד על מבוגר אחראי השומר על הילדים בבריכה באופן רציף. ילדים שאינם יודעים לשחות יש לצייד במצופים.

• כבישי ישראל עמוסים במשפחות הנוסעות לארוחות החג ובחזרה בשעות הלילה ובמוצאי החג. הקפידו להתרענן לפני שאתם יוצאים לנסיעה ארוכה, והימנעו מצריכת אלכוהול בכל כמות שהיא לפני שאתם עולים על ההגה. שימו לב- הנהג עייף? עצרו במקום בטוח למנוחה והתרעננות.

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

במד"א קוראים לציבור להגיע אל עמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ולתרום דם. מדי שנה תקופת החגים מביאה עמה מחסור עונתי במנות דם, ועל מנת ששירותי הדם של מד"א יוכלו לספק מנות ומרכיבי דם לבתי החולים, יש צורך בתרומות של כל סוגי הדם, בדגש על סוג דם O וRh שלילי מכל הסוגים (O-, A-, B-, AB-). מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

Back to top button