מבזקיםמשפטי/פלילי

הוסגר לארה"ב: כעס על נוסעי הרכב ופתח בירי מנשק חצי אוטומטי

היום (חמישי) הוסגר לארה"ב מוחמד (בן תאופיק) נחלה, אזרח ארה"ב, לריצוי עונש מאסר בן 24 שנים שנגזר עליו בשנת 2005 בגין עבירת ניסיון רצח מדרגה ראשונה ויעמוד לדין בעבירת הפרת תנאי שחרור בערובה.

ההליך נוהל על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה באמצעות עו"ד יפית רושינק ועו"ד אביעד אליה בשיתוף משטרת ישראל באמצעות מדור אינטרפול והפעלה חו"ל בחטיבת המודיעין.

על פי בקשת ההסגרה בחודש נובמבר 2003 נסע נחלה במכונית בעיירה היקורי היל הסמוכה לשיקגו. עמו ועם הנהגת נסעו במושב אחורי ארבע צעירות. במהלך הנסיעה, מטעמים של מה בכך, כעס המערער על נוסעי מכונית שנסעה בסמוך. הוא הורה לנהגת להתקרב אל המכונית האחרת, שלף אקדח חצי אוטומטי שנשא עמו, פתח את חלון דלתו וכששתי ידיו שעונות על החלון כיוון את אקדחו לראשו של נהג המכונית האחרת. תודות לערנותו של אחד הנוסעים הרכין הנהג את ראשו אל מתחת לסף החלון והקליע פגע בזרועו. לאחר מכן ביקש נחלה מן הנהגת לעצור בצד, אסף את תרמיל הירי, העבירו לנהגת והורה לה למחות ממנו בעבורו את טביעות האצבע. לאחר שצייתה לו השליך את התרמיל מן המכונית. בהמשך, פרק את האקדח ממחסניתו, כיוון אותו לעבר הנוסעות שבמושב האחורי ואיים עליהן שלא תאמרנה דבר. במהלך מנוסתו מפני ניידת משטרה שדלקה אחריו השליך נחלה מן המכונית את האקדח, לאחר שמחה אותו בחולצתו. לבסוף נתפס נחלה והועמד לדין בבית המשפט במחוז קוק, מדינת אילינוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך משפטו שוחרר נחלה בערובה כספית גבוהה, והוזהר כי ההליך יימשך גם אם לא יתייצב לדיונים. אף על פי כן, כעבר זמן לא רב נמלט מארה"ב. תחילה – לירדן, ומשם – לשטחי הרשות הפלסטינית. בינתיים נמשך המשפט במדינת אילינוי בלא נוכחותו, כשהוא מיוצג על ידי עורך דינו, ובסופו הוא הורשע בעבירת ניסיון רצח מדרגה ראשונה ונדון -24 שנות מאסר. תשע שנים לאחר הימלטותו, בשנת 2014, נעצר בירושלים לבקשת ארה"ב, ומאז התנהל נגדו הליך ההסגרה.

לאחרונה דחה בית המשפט העליון את ערעורו, ובכלל זה את הטענה שלא ניתן להסגירו לריצוי העונש משום שהורשע ונדון למאסר בלי נוכחותו. עוד קבע בית המשפט כי הימלטותו מארה"ב קטעה את מרוץ ההתיישנות בעבירת הפרת תנאי השחרור, ולפיכך, לאחר הסגרתו תוכל ארה"ב להעמידו לדין בגין עבירה זו.

אילוסטרציה

תגובה אחת

  1. לא כל הערבים הם טרוריסטים אבל כל הטרוריסטים הם ערבים, מוות לטרוריסטים!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח