חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

קצין בכיר בפיקוד צפון: "חיזבאללה לא יכול להפתיע אותנו"

צה"ל ממשיך בימים אלה להיערך לאפשרות של מלחמה בגבול הצפון ובניית החומה לצד הגבול מתבצעת במרץ. קצין בכיר בפיקוד צפון אומר כי "חיזבאללה ממשיך להתעצם בלבנון בשנים האחרונות ולפתח את יכולותיו." הקצין ציין כי למעשה חיזבאללה שולט ומשפיע על התנהלות צבא לבנון וההפרדה שנעשתה במלחמת לבנון השנייה בין הצבא הלבנוני לחיזבאללה כבר לא תיעשה במלחמה הבאה, "נפגע בכל התשתיות שיסייעו ללחימה" אמר הקצין.

בנוסף שיגר הקצין מסר לחיזבאללה ואמר כי אם כוח חיזבאללה ינסה לחדור לשטחנו הוא לא יחזור בחיים. "חיזבאללה לא יכול להפתיע אותנו, יש לנו מודיעין עליו טוב יותר מאי פעם ואנו יודעים הרבה מעבר למה שהוא חושב. הם יודעים כי מלחמה עם ישראל בשל העליונות האווירית והמודיעין שלנו לא תהיה דומה למה שהם חוו בסוריה. כוחות קומנדו של חיזבאללה מתאמנים על פשיטה לשטח ישראל אך בצה"ל לא מזהים כוונה של חיזבאללה ליזום מהלך צבאי, הם יצאו למלחמה רק כשלא תהיה להם ברירה".

צילום: דובר צה"ל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך סיימה הבוקר חטיבת הצנחנים תרגיל נרחב במתווה הצפוני בלחימה מול אויב המדמה את ארגון הטרור חיזבאללה. הכוחות תרגלו הפעלת אש מדויקת תוך הכוונת מסוקי ומטוסי קרב, שיתוף פעולה עם כוחות שריון ותותחנים ותרגילי אש חיה. בנוסף, תורגלה הסקת כוחות, לוחמה בשטח סבוך ובשטחים בנויים. בנוסף תורגלו מגוון שיטות לחימה ושיתוף פעולה בין כוחות אוויר לכוחות המתמרנים.

ביום שלישי ביקר בתרגיל הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת ״האש״, תת-אלוף ירון פינקלמן, ומפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יקי דולף ופגש את הלוחמים בפעילותם.

צילום: דובר צה"ל

3 תגובות

  1. פטפטת ללא סוף. מחלת-נפש שעיקרה יוהרה ונדבקנו בה בעקבות אופוריית מלחמת-ששת-הימים. זמן להירפא …!

  2. מי שחושב שאי אפשר להפתיע אותו מתרברב!! את כולנו אפשר להפתיע. גם לפני מלחמת יום כיפור חשבנו שאנחנו יודעים מה האויב יעשה (או לא יעשה..) ואכלנו אותה קשות!!

Back to top button