חדשות הארץמבזקים

לראשונה: עיתונאי איראני בלשכת שר הביטחון בקריה בתל-אביב

בפעם הראשונה, עיתונאי איראני בכיר הגיע לישראל לראיון עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן. הראיון התקיים השבוע בלשכת שר הביטחון בקריה בתל-אביב. המראיין הוא מהארד מרדאמאדי, המשמש כעורך הראשי של 'רדיו פארדה' ('מחר' בפרסית) המשדר מהעיר פראג לעשרות מיליוני איראנים. רדיו פארדה הוקם בשנת 2002 בתמיכת הממשל האמריקני, כדי לשמש ככלי תקשורת חופשי לאזרחי איראן. הוא נחשב לאחד מכלי התקשורת האנטי-ממשלתיים הגדולים והמשפיעים באיראן.

זו הפעם הראשונה שעיתונאי איראני מבקר בלשכת שר הביטחון. בראיון שהתקיים בחלקו בפרסית ובחלקו באנגלית, ושפורסם הבוקר בשפה הפרסית באתר האינטרנט של 'רדיו פארדה', ביקש שר הביטחון להעביר מסר לאזרחי איראן. "אנחנו מקווים שהמסר שלנו הוא מאוד ברור, נעשה את הכל על מנת למנוע כל ניסיון איראני להקים בסוריה בסיסי צבא או להביא ממדינות אחרות מיליציות שיעיות שיאיימו על ישראל", אמר שר הביטחון ליברמן. "איראן היא מדינה ריבונית וזכותה לקיים קשרים דיפלומטיים וכלכליים עם סוריה. אך לעולם לא נסכים לנוכחות צבאית איראנית על אדמת סוריה ולא נשלים עם המאמצים של איראן לפגוע בישראל ולערער את היציבות במזרח התיכון", דברי ליברמן.

שר הביטחון ליברמן אמר בראיון לעם האיראני: "איראן משקיעה בטרור במקום לדאוג למקומות עבודה לדור הצעיר. במקום לפתח את הכלכלה והמדע, המשטר האיראני משקיע רק בתרגילים צבאיים ובטרור. זהו משטר פנאטי שבזבז עד היום, בסוריה בלבד, יותר מ-13 מיליארד דולר, ומוציא בכל שנה למעלה מ-2 מיליארד דולר על מימון טרור בכל המזרח התיכון. זה נגד האינטרס של העם האיראני. מדוע מדינה עם עתודות נפט מהגדולות בעולם משקיעה כל כך הרבה בתכנית גרעין ובפיתוח טילים בליסטיים?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צפו בראיון המלא

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button