חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד אב ובנו מירושלים שהלבינו כספים בעשרות מיליוני ש"ח

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסף טקטקה ובנו עאיד טקטקה, בעלי חברות אבן ושיש בירושלים. כתב האישום הוגש בגין הוצאת חשבוניות פיקטיביות בהיקף משמעותי, הלבנת הון בהיקף של מעל 68 מיליון ש"ח ועבירות נוספות.

כתב האישום הוגש גם נגד נאשמים נוספים הרשומים כבעלי חברות הקש, חלקם פעלו לשם הוצאת החשבוניות הפיקטיביות או השבת הכסף ששולם לכאורה לחברות הקש באמצעות המחאות.

על פי כתב האישום יוסף טקטקה, מנהל ובעל שתי חברות אבן ושיש, עשה שימוש במהלך השנים 2012-2017 בשורה של חברות קש במטרה להוציא חשבוניות עבור החברות שבבעלותו, למרות שלא סופקה כל סחורה ולא בוצעה כל עבודה על ידי חברות הקש, והכל לשם הונאת רשות המסים. החשבוניות הפיקטיביות נרשמו בכזב בהנהלת החשבונות של החברות שבבעלותו משל שיקפו עסקאות אמת מול חברות הקש, וכנגדן נרשמו בהנהלת החשבונות מצגי שווא לפיהם בוצעו תשלומים בגין העסקאות המוזכרות בחשבוניות הפיקטיביות. ההיקף הכולל של החשבוניות הפיקטיביות שהוצאו במסגרת הקשר הינו 93,270,363 ש"ח. בהתאם לכך הגישה אחת החברות דיווחים כוזבים למס הכנסה ולמע"מ בהיקף של 88,428,869 ש"ח. החברה השנייה הגישה דיווחים כוזבים למס הכנסה ולמע"מ בהיקף של 4,841,494 ש"ח. בכך הקטינו שלא כדין את תשלומי מס הכנסה ומע"מ אשר שילמו בשנים האמורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפעולות השונות המפורטות בכתב האישום מהוות פעולה ברכוש אסור שמטרתו להסתיר או להסוות את מקורו. על פי כתב האישום מדובר בהלבנת הון בהיקף כולל של 68,818,595 ש"ח.

הפרקליטות הגישה בקשה חילוט בגין רכוש שנתפס בהיקף של מיליוני שקלים.

החקירה נוהלה על ידי חקירות מע"מ ירושלים, משטרת ישראל, יחידת יהלום במס הכנסה ויחידת החילוט ובליווי החוליה הכלכלית בפרקליטות מחוז ירושלים.

צילום: אתר בתי המשפט
Back to top button