חדשות הארץמבזקים

השר ישראל כץ: "איראן מהווה את האיום הגדול ביותר לאזור"

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ דיבר היום (שלישי) בכנס הבינלאומי ה-18 של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי הרצליה ואמר כי "אחת הדרכים לבלימת ההשפעה האיראנית והטרור באזור היא הקמת ציר כלכלי בין ישראל למדינות הסוניות הפרגמטיות באזור" הוא ציין כי "ביום שאחרי מיגור דאע"ש בעיראק ובסוריה – איראן מהווה את האיום הגדול ביותר לאזור"

"המלחמה בטרור מחייבת גם טיפול במדינות שתומכות בטרור, במימון, באמל"ח ובהדרכות ואימונים, ומהוות עורף לוגיסטי לארגוני הטרור. המשטר האיראני הוא נותן החסות המוביל בעולם לטרור. הוא זה שמממן ומחמש את חיזבאללה בלבנון, את הג'האד האסלאמי הפלסטיני ואת החמאס בעזה, וקבוצות נוספות ברחבי המזרח התיכון."

השר כץ הסביר כי "אחת הדרכים לבלימת ההשפעה האיראנית ולייבוש ביצת הטרור האזורית היא על ידי הקמת ציר אזורי כלכלי בין ישראל למדינות הסוניות הפרגמטיות באזור. חיבור האזור ברשת תחבורתית- כלכלית, יהווה משקל נגד לציר הטרור השיעי בהובלת איראן. ביום שאחרי מיגור דאע"ש בעיראק ובסוריה איראן מהווה את האיום הגדול ביותר לאזור. יש להתמקד בבלימתו וגלגולו לאחור של האיום האיראני ולאלץ את המשטר בטהראן להפסיק את תמיכתו בארגוני הטרור, בדגש על חיזבאללה, ואת פעילותו המזיקה באזור. ליציאתה של ארה"ב מהסכם הגרעין וחידוש הסנקציות על איראן חשיבות רבה בהקשר זה. הסנקציות הכלכליות על איראן היו אפקטיביות בעבר והן אפקטיביות גם כיום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר כץ כי "מדיניותה של ארה"ב כלפי איראן תחת הנשיא טראמפ וצוותו והראיה המשותפת לממשל ולממשלת ישראל בכל הקשור לאיום האיראני, נחישותה של ישראל לאכוף את הקווים האדומים שלה בכל הקשור לאיראן בסוריה, ההבנה המחלחלת גם אצל בני בריתה של איראן לגבי הסכנה הגלומה בחתירתה להתבסס צבאית בסוריה, והמצב באיראן עצמה – המשבר הכלכלי, המחאה הציבורית והמתחים בצמרת – השילוב של כל אלה מייצר כיום הזדמנות לבלום את איראן ושלוחיה, באזור ולהפסיק את תמיכתה בטרור".

צילום: ליאור אביטן

תגובה אחת

  1. במקום לבנות מסילות ברזל מנהרות וגשרים השר התחבורה הזה מברבר את המוח עם אירן ועוד כל פתפותי הביצים של הכנופיות ששולטות פה. רכבת מתל אביב לירושלים על הנייר בלבד לאחר השקעה של הרבה מיליארדים. ועוד כהנה וכהנה ברבורים של זה מבאר טוביה.

Back to top button