חדשות הארץכלכלהמבזקים

השר אלי כהן: "מדינת ישראל איבדה את הצפון"

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בוועידה הכלכלית 'הפנים אל הצפון' בנהריה: "ההייטק לא צריך להיות רק בין הרצליה לרמת גן! מדינת ישראל איבדה בעשור האחרון את הצפון, אנחנו כאן כדי לצמצמם את הפערים שנוצרו – נשקיע 920 מלש"ח בשנה הקרובה בפריפריה הצפונית". את הדברים אמר שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הבוקר, בוועידת משרד הכלכלה והתעשייה "הפנים אל הצפון", שהתקיימה הבוקר בנהריה.

ועידת "פנים אל הצפון" נפתחה הבוקר בנהריה, בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מנכ"ל המשרד ובכיריו – יו"ר הרשות לחדשנות, מנהל הרשות להשקעות, מנהלת הרשות לקידום השקעות זרות, ראש אגף אסטרטגיה המובילה את תוכנית צפון, סמנכ"ל המחוזות, מינהל תעשיות, נציגי התאחדות התעשיינים בצפון, תעשיינים וראשי הערים – נהריה, עפולה, מטולה, מטה אשר, מעלה יוסף, דיר אלאסד, עראבה, סכנין, מגאר, מועצה אזורית גליל תחתון, כפר ורדים, בית ג'אן ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "בעשור האחרון ממשלות ישראל איבדו את הצפון ולא הושקעו בו מספיק משאבים ולכן התפתחותו נעצרה. ערים חזקות הן כאלו שיש להן תעשייה חזקה, אזורי תעשייה מפותחים ותעסוקה איכותית! ישראל היא הסטארטאפ ניישן, אבל ההייטק לא צריך להיות רק בין הרצליה לרמת גן! אנחנו כאן כדי לצמצמם את הפערים שנוצרו – נשקיע 920 מלש"ח בשנה הקרובה בפריפריה הצפונית ומיליונים נוספים לחיזוק ההייטק בצפון בשיתוף רשות החדשנות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ארז שטיינר

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי: "בשנתיים האחרונות אנו מובילים את תוכנית צפון, שמים דגש על הצפון ומפנים אליו משאבים רבים: מעל מיליארד שקלים הושקעו בצפון בשנתיים האחרונות, תוספת של 1,200 משרות! אנחנו לא עוצרים כאן. בשנה הקרובה נקים את המכון ליצור מתקדם שיהווה מרכז ידע ארצי לתעשייה, הקמת מכון לחדשנות במזון באצבע הגליל, הקמת חממה ביוטכנולוגית, צמצום בירוקרטיה והנטל על העסקים הקטנים והבינוניים, תוך תוכנית ייעודית לליווי העסקים והחברות ועוד. אנחנו כאן כדי לקדם את התעשייה בפריפריה בכלל ובצפון בפרט. אנחנו הכתובת לתעשייה ולעסקים ומצפים שתפנו אלינו כל הזמן".

הנרי צימרמן, מנהל מחוז צפון בהתאחדות התעשיינים: "מדינת ישראל חייבת תעשייה, תעשייה טובה שניתן להתפרנס ממנה בכבוד, מדינה ללא תעשייה לא יכולה להתקיים. מטרה מרכזית הינה להשאיר את הצעירים בצפון ולייצר להם תעסוקה איכותית ומספקת. אני מברך את השר והמשרד – במשך שנים לא היה לנו שותף אמיתי, ולאף אחד לא היה אכפת מאתנו. בשנתיים האחרונות יש מהפך בלתי ניתן לתיאור מצד השר והמשרד. יש לנו שותפים אמיתיים! ואנו שותפים שלכם לכל דבר שיקדם את התעשייה ויש לנו הרבה מה לעשות יחד".

ריאד איברהים, סמנכ"ל מחוזות במשרד הכלכלה: "זוהי הועידה הכלכלית הראשונה המתקיימת בצפון, ואנו נמשיך ונקיים אותה בשנים הקרובות, במטרה לשים את הצפון במרכז השיח. מנהלי משרד הכלכלה מגיעים לצפון בכדי להציג בפני התעשייה המקומית את כל כלי הסיוע שלנו והמפגש המשותף עם ראשי הרשויות, יחד עם התאחדות התעשיינים, התעשיינים, היזמים והיצואנים מכל המגזרים, יחד עם נציגי משרד הכלכלה – יאפשר האצת הפעילות לטובת הכלכלה הצפונית. ראשי הרשויות הם שותפים מלאים שלנו וכלל ששיתוף הפעולה שלהם יגבר, הן ברמה המקומית והן האזורית, נוכל לקדם את התעשיה".

צילום: ארז שטיינר
Back to top button