חדשות הארץמבזקים

יו"ר מרצ ביקשה אך הפגישה של הנשיא התקיימה כמתוכנן

על אף בקשתה של יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם נשיא הפיליפינים Rodrigo Roa Duterte, המבקר בישראל. הפגישה התקיימה בבית הנשיא.

"ליחסינו היסטוריה ארוכה של 70 שנים עם ההכרה שלכם בעצמאות ישראל", פתח הנשיא והוסיף: "ניתן לומר שאלה יחסים של כשמונים שנים שהחלו במעשה פתיחת השערים של מדינתכם לפליטי השואה. כל מי שמצא מקלט בארצך וניצל לא ישכח זאת לעולם ועד".

"אני חייב להדגיש שהאנושות כולה, לא רק העם היהודי והעולם החופשי כולו, חשו שהיטלר מייצג את השטן עצמו, שטן עלי אדמות", המשיך הנשיא ואמר: "אין לי ספק שכך חשת בביקורך ב-'יד ושם' אתמול. חשת את עוצמת האסון שעבר על העולם בשנים הארורות הללו 1939-1945".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הוסיף וציין את שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאי המאבק בטרור וציין כי שיתוף פעולה זה יוסיף ויתחזק.

נשיא הפיליפינים Rodrigo Roa Duterte, הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר: "אני מודה לישראל, לך, לראש הממשלה ולעם בישראל על הזמנתכם אותי יחד עם חברי הממשלה שלי", עוד אמר נשיא הפיליפינים כי ארצו תשמח לחזק את הקשר המשמעותי שלה עם ישראל אף יותר והודה על הסיוע והידע שישראל מעניקה לא רצו בשנים האחרונות. נשיא הפיליפינים הוסיף: "יש הזדמנויות רבות נוספות בהן נוכל לשתף פעולה ולהיעזר בכם ונשמח לעשות זאת". הנשיא אמר שמדינתו מעדיפה להמשיך ולקנות ציוד בטחוני מישראל: "אתם המדינה ממנה אנחנו מעדיפים לרכוש ציוד בטחוני, ארצות הברית חברה טובה וגם סין וגרמניה, אבל אנחנו בהחלט מעדיפים להמשיך לקנות מישראל".

כזכור, לפני יומיים פיתה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג במכתב לנשיא בבקשה שלא ייפגש עם דוטורה, נשיא הפיליפינים. במכתב ששלחה לנשיא ריבלין כתבה כי "בשנים האחרונות כוחות הביטחון של דוטרטה, אשר מעורבים ברצח המונים במסגרת "המלחמה בסמים", עושים שימוש ברובי תבור תוצרת ישראל. מפרסומים עולה כי ביקורו של דוטרטה צפוי לכלול גם ביקור בתצוגות נשק. לאור מעשיו הבעייתיים בלשון המעטה כלפי אזרחים וחפים מפשע, הדבר יעמיד את ישראל במצב בו היא שותפה לפשעים נגד האנושות שמבצע דוטרטה בארצו."

היא ציינה כי "בנסיבות אלה ולאור הפשעים החמורים להם אחראי דוטרטה, אני סבורה כי אין מקום לביקור של אדם כזה בבית הנשיא ראובן ריבלין. עלינו למנוע מצב בו נעשה שימוש בממלכתיות של בית הנשיא ובכבוד שנותן הנשיא למנהיגים בעולם, על מנת לקדם עסקאות נשק והצבעות באו"ם. על כן, אני קוראת לך לבטל לאלתר את הביקור של דוטרטה בבית הנשיא על מנת להעביר את המסר שראוי שישראל תעביר לקהילה הבינלאומית – אין מקום למנהיגים המבצעים פשעים נגד האנושות."

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
Back to top button