מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: חברת נסיעות "עקצה" אלפי אנשים שרכשו כרטיסי טיסה לאומן

שני אזרחים הגישו תלונה במשטרת ישראל כנגד חברת נסיעות בשם 'אירופנים' לאחר שרכשו לטענתם כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה לרגל חג ראש השנה ויום לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה להם כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו.

בעקבות תלונתם פתחה המשטרה בחקירה מאומצת שהעלתה את החשד כי מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד ממנו נפגעו יותר מ-2000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי \ דתי.

עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה ביום ראשון האחרון שני חשודים עיקריים בני 29 תושבי ביתר עילית ובית שמש, שהנם הבעלים של חברת 'אירופנים'. הם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירת המשטרה עולה החשד, כי החשודים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומייצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו מעל 2000 כרטיסי טיסה בשווי של מעל 1,300,000 דולר.

עוד עלה החשד, כי החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף, בן 29 תושב גבעתיים, שנעצר אף הוא בנתב"ג יום למחרת (עת שעפ"י החשד שניסה להימלט מהארץ), שטען כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה ע"י כך שהחשודים (בעלי חברת אירופנים) יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.

עפ"י חשד חוקרי המשטרה, כלל הכסף שהצטבר בידי שלושת החשודים ממכירת הכרטיסים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועפ"י החשד מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית.

כיום לפני מועדי הטיסות בשבוע החולף, הודיעו בעלי החברה לקהל לקוחותיה שרכשו כרטיסי הטיסה, כי אין ביכולתם למלא חלקם בעסקה וכי כרטיסי הטיסה מבוטלים, ובכך עפ"י ההערכה במשטרה גרמו לנזק כספי בהיקף רחב לאלפי הלקוחות, שחלקם ככל הנראה נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על מנת לטוס לאומן.

אמש, בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרם של שני החשודים העיקריים עד ליום חמישי. היום יובא בפני בית המשפט החשוד השלישי.

משטרת ישראל פונה לציבור שרכש כרטיסי טיסה מחברה זו ו\או נפגע מדפוס פעולה זהה, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.

חוקרי המשטרה שהבינו מיד עם קבלתן של התלונות כי מדובר עפ"י החשד בעוקץ והונאה של החשודים שניצלו תמימותם של אלפי לקוחות שביקשו לטוס כחלק מאמונתם לאומן שבאוקראינה, פעלו והגיעו תוך זמן קצר לזהותם של החשודים העיקריים ולמעצרם על מנת להביאם לדין בגין מעשיהם.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button