מבזקיםפוליטי / מדיני

הרשימה המשותפת: "נגביר את הפעילות הבינלאומית נגד חוק הלאום"

הרשימה המשותפת הודיעה היום (שלישי) כי תגביר את הפעילות הבינלאומית שלה נגד הגזענות ואפליית האזרחים הערבים שבחוק הלאום שחוקק לאחרונה בכנסת. ראשי הרשימה המשותפת יגיעו ביום שני לאירופה וייפגשו עם מנהיגים אירופיים במטרה לקרוא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד הגזענות וחוק הלאום.

חשיבות האיחוד האירופי היא בכך שהוא השותף המסחרי הגדול ביותר של מדינת ישראל. בין האיחוד לישראל קיימים הסכמי שיתופי פעולה, לרבות בסחר, במחקר ובתרבות, שמחייבים את שני הצדדים לשמור על זכויות האדם והערכים הדמוקרטיים. הרשימה רואה בחוק הלאום הפרה בוטה של התחייבויות ישראל בפני מוסדות האו"ם ובהסכמים עם האיחוד האירופי.

חברי הכנסת איימן עודה (יו"ר הרשימה המשותפת) ייפגש מחר עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. במקביל, יפנו חברי הכנסת מסעוד ג'נאים, גמ'אלזחאלקה (יו"ר סיעת הרשימה בכנסת), אחמד טיבי,יוסף ג'בארין וטלב אבו עראר עם שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן. חברת הכנסת עאידהתומא-סלימאן, ומנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים, ג'עפר פרח, יפגשו עם בכירים בשירות קשרי החוץ של האיחוד האירופי. כזכור, פרח הותקף במאי בידי שוטר בעת שנעצר בחיפה, ובעקבות מעצרו פרסם האיחוד האירופי הודעת גינוי למעצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרשימה תבקש פעילות בינלאומית משמעותית, שכוללת הוקעה של חוק הלאום במוסדות האיחוד האירופי והאו"ם. האיחוד האירופי כבר פרסם הודעה נגד החוק. הרשימה גם תבקש פעילות דיפלומטית נגד הריסת בתים וכפרים בנגב, אלימות והסתה גזענית ואפליה כלכלית וחברתית. בהסכם בין האיחוד לישראל קיים סעיף העוסק במאבק בגזענות ואנטישמיות.

הרשימה המשותפת הודיעה כי תדרוש הכרה במיעוט הלאומי הערבי פלסטיני בישראל, בהתאם להכרזה האירופית להכרה בזכויות מיעוטים. משמעות הכרה זו כי האיחוד האירופי ינהל מגעים ישירים עם ראשי המיעוט הערבי, בעת ניהול מגעים עם מדינת ישראל.
ברשימה ידרשו להכניס את הארגונים הגזעניים "להב"ה", "תג מחיר" ו" כהנא חי" לרשימת ארגוני הטרור האירופית ולמנוע מפעילים בארגונים אלה כניסה למדינות האיחוד האירופי, ללא ויזה. פעילים בארגונים אלה היו מעורבים בשריפת בית הספר הדו לשוני, וכנסיית "הלחם והדגים" בטבריה ובתקיפת אזרחים ערבים והשחתת רכבים ומוסדות דת.

הרשימה הודיעה גם כי "תקשור בין ההסתה הגזענית של ראש הממשלה ושרים בכירים והאלימות נגד אזרחים ערבים לבין חוק הלאום והכיבוש. האזרחים הערבים הם הגוש היציב ביותר שתומך בפתרון שלום וסיום הכיבוש ולכן ממשלת הימין הקיצונית מקעקעת את זכויות האזרחים הערבים ופועלת להוציא אותם ממעגלי ההשפעה ואף מאיימת לפגוע בהם ובמנהיגיהם."

המשלחת תיפגש בנוסף למוגריני ולשר החוץ של לוקמבורג, גם עם מועצת השגרירים של האיחוד האירופי, ועם ראשי כמעט כל המפלגות הפוליטיות המיוצגות בפרלמנט האירופי. ישיבת עבודה נוספת תיערך גם עם קבינט משרד החוץ הבלגי.

ביום רביעי, תיערך מסיבת עיתונאים תחת הכותרת "האפרטהייד הזוחל: חוק יסוד: חוק הלאום. מה על אירופה לעשות?", שמאורגנת על ידי מרכז מוסאוא, ותדון יותר במטרות סבב הפגישות הנוכחי, והציפיות ממנו.

חברי הרשימה המשותפת (צילום: מתוך פייסבוק)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח