מאמריםמבזקים

יופי של שליחות

כחלק מפעולות למען נשים נפגעות אלימות, יזמה עיריית אילת באמצעות האגף לשירותים חברתיים וכחלק מתכנית "עיר ללא אלימות", סדנה מיוחדת שהכשירה מטפלות יופי בעיר לזהות נשים נפגעות. 10 מטפלות יופי מובילות בעיר, ביניהן קוסמטיקאיות, מעצבות שיער, מעסות, מניקוריסטיות ועוד, השתתפו בסדנה הראשונה שהתקיימה במרכז הרב תחומי החדש לטיפול ומניעת אלימות שמפעילה העירייה.

כחלק מהיוזמה המיוחדת של עיריית אילת שנועדה כאמור להגביר את היכולת לאתר ולסייע לנשים נפגעות אלימות במשפחה ובמערכות יחסים, נעשתה בשלב ראשון פנייה לנשים וגברים העוסקים במקצועות יופי בעיר, מתוך הבנה כי הם אלו המהווים לעיתים קרובות אוזן קשבת ללקוחותיהם. סדנת ההכשרה הייחודית, נועדה להעניק ידע מקצועי וכלים למטפלות ומטפלים, כך שבסיום הסדנה ובעזרת הכלים שרכשו יוכלו לזהות מקרי אלימות במשפחה בקרב לקוחותיהם. זאת תוך חיזוק תחושת ביטחון של המשתתפות לזהות נשים נפגעות ולשאול, לפעול וליידע אותן כי יש אפשרויות ופתרונות לסיוע וליווי לצאת ממעגל האלימות. סופיה גורדיב – רכזת מניעה וקהילה בתכנית "עיר ללא אלימות" ורכזת מרכז סיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית באילת ציינה, כי הכשרה בסדנאות מתבססת על המודל של בנדורה (2001), "מה שמשפיע על הנכונות של אנשים להתערב זה ידע, עמדות, ניפוץ מיתוסים וחסמים ואמונה ביכולת להשפיע" (מחוללות עצמית).

בפתח הסדנה שכללה שני מפגשים, הציגה מגי טובל – מנהלת תכנית "עיר ללא אלימות" את מהות ופעילות התכנית ברמה העירונית. גוון סקאלי – מנהלת המרכז הרב תחומי לטיפול באלימות סקרה בפני המשתתפות את מערך השירותים העירונים בנושא והרצתה בפניהן על תופעת האלימות במשפחה בישראל, זיהוי נורות אדומות, זיהוי סימנים אצל אישה נפגעת אלימות, מהו מעגל האלימות ומהם דפוסי אלימות בתוך מערכת יחסים. "הרעיון המוביל של הסדנה הוא להרחיב את מעגל ההתערבות על מנת לאפשר לנפגעים/נפגעות לצאת ממעגל זה ולשבור את הסוד ולהציע עזרה ותמיכה לשני בני הזוג" אמרה גוון והוסיפה, כי המטרה הייתה חיזוק תחושת ביטחון של המשתתפות ביכולת לזהות נשים הסובלות מאלימות, להרחיב את הידע האישי שיאפשר להן לתת תמיכה ראשונית ללקוחה ושתוכלנה להפנות אותן לגורמים המקצועיים הטיפוליים השונים הפועלים בעיר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד במסגרת הסדנה פגשו המשתתפות את יפעת הדרי – ראש מחלקת חקירות במשטרת מרחב אילת ואת החוקרת – פרח אוחיון, שהציגו את תחום הטיפול של המשטרה באירועי אלמ"ב (אלימות במשפחה) ואת החשיבות בשיתוף הפעולה של המשטרה עם אגף הרווחה. בנוסף פגשו המשתתפים תושבת אילת ששרדה אלימות במשפחה ויצאה עם ילדיה ממעגל האלימות בעזרת מערכת תומכת של הרשות ותכנית אשת חייל. היום היא אישה ואם חזקה ומעצימה, שסיימה תואר ראשון ושני במסגרת מערכי התמיכה העירוניים. בזכות כך היא פועלת לחזק ולסייע לנשים לצאת ממעגל האלימות במשפחה.

דוברת עיריית אילת
דוברת עיריית אילת

תגובה אחת

  1. בימי הרחמים והסליחות להתפלל שאילו שעשו את הקורס לא תמסורנה נשים וילדים לצמאי הדם ברווחה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח