חדשות הארץמבזקים

תרגיל: שריפה עם נפגעים רבים במנהרות הרכבת לירושלים

היום (שני) צוותי מגן דוד אדום השתתפו יחד עם שירותי הכבאות, משטרת ישראל ורכבת ישראל בתרגיל המדמה שריפה ברכבת עם נפגעים רבים במנהרות הרכבת בקו החדש המהיר לירושלים שעתיד להיפתח אחרי החגים

לאחר החגים צפוי להיפתח הקו המהיר לירושלים ברכבת ישראל. לקראת פתיחתו של הקו וכחלק מההכנות, נערך היום (ב' 3.9) תרגיל משותף לרכבת ישראל, משטרת ישראל, מגן דוד אדום ומכבי האש, שמטרתו ליצור שיתוף פעולה וכשירות לטיפול במקרי חירום בקו.

במסגרת התרגיל, שנוהל על ידי משטרת ישראל, תורגלו יחד כלל כוחות ההצלה והביטחון הלאומיים של ישראל שיתוף פעולה בתרחישים שונים בקו זה של רכבת ישראל, בדגש על אירועי שריפה עם נפגעים שהתרחש ברכבת בקו המהיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התרגיל כלל תרחיש מרכזי, בהם תרגלו צוותי מד"א יחד עם כוחות הכיבוי והמשטרה את המענה לאירוע שריפה ברכבת באזור בו קיים חוסר נגישות לאמבולנסים ודרך ההגעה היחידה של צוותי מד"א היא ברכבת. כחלק מהתרגיל עלו צוותי מד"א על רכבת ייעודית בתחנת 'נבון' בירושלים ועל רכבת נוספת שיצאה לכיוון הבירה מגזרת לטרון, עד להגעה לפצועים, שם הפצועים קיבלו טיפול רפואי ופונו בעזרת הרכבת עד למיקום האמבולנסים והניידות טיפול נמרץ של מד"א שפינו אותם לבית החולים. בתרגיל השתתפו 8 ניידות טיפול נמרץ, 27 אמבולנסים, תאר"ן (תחנה אירוע רב נפגעים), ג'יפבולנס, חוליות עזרה ראשונה ומוקד 101 של מד"א במרחב אילון שגם כן תורגל באירוע.

ביום רביעי הקרוב (5.9) עתיד להתקיים תרגיל נוסף בתחנת 'נבון' בירושלים שידמה אירוע פח"ע רב נפגעים. התרגיל יתפרס על מספר המפלסים של התחנה שעומקה כ- 80 מטרים. בתרגיל ישתתפו 3 ניידות טיפול נמרץ, 9 אמבלונסים, תאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים), ג'יפבולנס וחוליות עזרה ראשונה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי " מדובר בתרגיל מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מד"א לתרחיש שריפה בקו הרכבת החדש לירושלים, המכיל בתוכו אתגריים ייחודים. אין ספק שהתרגול נתן לצוותים שלנו ידע וכלים אמתיים לבצע הלכה למעשה פעילות יוצאת מן הכלל של הצלת חיים. שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים הוא מרכיב קריטי להצלחה של פעילות הצלת החיים, אני רוצה להודות לכל הגופים שלקחו חלק בתרגיל וכמובן לצוותי ואנשי מד"א, שממשיכים לרכוש כלים חדשים על מנת לתת את מענה רפואת החירום הטובה ביותר לאזרחי ישראל".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
Back to top button