מבזקיםפוליטי / מדיני

"ג'ון קרי אמר שביבי היה לחוץ בצוק איתן והוא צודק – הייתי בחדר"

"הקבינט שרוי בקיבעון מחשבתי מסוכן של 'תנו לצה"ל לנצח'. ‏במשך הרבה מאוד שנים ישראל ידעה ניצחונות צבאיים מפוארים, ולצדם גם הפסדים מדיניים. אנחנו צריכים גם וגם – לנצח צבאית ולדעת לשלב מהלכים מדיניים במקביל על מנת לייצר שינוי מציאות לטווח הארוך". כך אמרה היום (שני) יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, בפני קהל של מאות בכנס הבינלאומי ה-18 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) בבינתחומי הרצליה.

יו"ר האופוזיציה האשימה את הממשלה והעומדים בראשה כי הם מפרים הבנות שהושגו בעבר עם הקהילה הבינלאומית ביחס לארגוני טרור, מוכנה להעביר להם כספים ומעניקה להם לגיטימיות.

ח"כ לבני אמרה כי "מתראיינים היום שני שרים בקבינט, שר הביטחון ושר החינוך, ולא מסוגלים להשפיע על המתרחש בעזה. צריך להבין שמה שנשמע בישראל ימני וחזק, מייצג בפועל חוסר אונים מוחלט בהתמודדות עם טרור, בהתמודדות עם משימות ביטחון מורכבות – חזקים אחד מול השני, חלשים מול חמאס. ג'ון קרי אמר שביבי היה לחוץ בצוק איתן והוא צודק. כך היה, אני הייתי בחדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדבר העיקרי במאבק בטרור, כאשר מסתכלים על כל האזור מלמעלה הוא ליצור ברית, חזית של הגורמים המתונים הפרגמטיים נגד גורמי הטרור הקיצוני ובעיקר – לא לתת לטרור לגיטימיות ולא לחזק את הטרוריסטיים. בפועל, ממשלת נתניהו מנהלת מו"מ עם ארגון טרור איסלמיסטי דתי והופכת אותו לגורם לגיטימי. במקביל נתניהו הפך את אבו-מאזן לטרוריסט והיום מתחנן שיסכים להעביר כסף לטרוריסטים בחמאס".

בהתייחס לתהליך המדיני אמרה לבני כי "ישראל חיזקה את הקיצוניים והחלישה את המתונים. אבו מאזן יושב בפינה וכולם מחכים לראות מה ארה"ב תניח על השולחן. אני חושבת שישראל לא צריכה להיות בת ערובה של הפלסטינים ולא להמתין לארה"ב. לא חשוב לי אם תקום מדינה פלשתינית או קונפדרציה, מה שחשוב לי זה איך לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה. עלינו לשרטט את האינטרסים הביטחוניים של ישראל – היפרדות מהפלשתינים כדי לשמור על רוב יהודי ואנחנו צריכים גבול שיפריד בינינו לבינם".

צילום: עופר עמרם

3 תגובות

  1. ברור ומובן שראש הממשלה היה לחוץ . לשלוח חיילים למלחמה זו החלטה קשה. אולי לך פייגלה החלטות יוצאות כלאחר יד וללא מצפון.

  2. לא פלא שלבני רוצה להיפרד מהפלסטינים כדי "לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית". הרי לבני ידועה כמי שממש חשוב לה הפן היהודי של המדינה והיא לא רוצה שחס וחלילה משהו יפגע בזה.
    מצד שני, לפני איזה שבוע-שבועיים לבני דווקא הביעה זעם על ששר התחבורה החליט שלא לבצע עבודות בניית גשר מעל כביש איילון בשבתות. דווקא בשבתות.
    ומצד שלישי, לבני ממש הביעה זעם על חוק הלאום שקובע את שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי.
    אז כנראה שבכל זאת לבני לא ממש נמנית על אלו שאיכפת להם מהיהדות.

Back to top button