מבזקיםפוליטי / מדיני

נחתם הסכם שיתוף פעולה לקידום השקעות הדדי בין ישראל לפיליפינים

במסגרת ביקור נשיא הפיליפינים דוטרטה, נחתם מזכר הבנות בין המדינות לשיתוף פעולה בתחום קידום השקעות בינלאומיות. זהו מזכר ראשון מסוגו בין ישראל והכלכלה הגדולה ממזרח אסיה

היום (שני) חתמו שר הכלכלה והתעשייה הישראלי אלי כהן, ושר התמ"ת הפיליפיני רמון לופז על הסכם לשיתוף פעולה הדדי בין סוכנויות קידום ההשקעות הזרות של המדינות. ההסכם בין הגופים עוסק בחיזוק יכולת המדינות לסייע לחברות הזרות מהמדינות השונות לבצע השקעות באמצעות חילופי מידע על פוטנציאל ההשקעות ההדדי, מתן סיוע עסקי, היוועצות ושיתופי פעולה בקידום השקעות בתוך ארגונים אזוריים, בינלאומיים ועוד.

ההסכם נחתם כחלק מביקור נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, השבוע בישראל והוא חלק ממהלך רחב יותר של חיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים בין המדינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשלחת הפיליפינית מונה כ-130 משתתפים, בהם בכירים בקהילה העסקית הפיליפינית ואנשי ממשל בכירים בהם שר התמ"ת, שר המדע, שר החוץ, שר ההגנה ורבים נוספים. כחלק מהביקור ייקודמו מאמצים ממשלתיים ועסקיים רבים וכן ייחתמו מספר הסכמים ומזכרי הבנות בין משרדים ממשלתיים וארגונים עסקיים משתי המדינות.

בנוסף, משרדי הכלכלה והתעשייה בשתי המדינות הסכימו עקרונית לפעול לשם הקמת ועדה כלכלית מעורבת אשר תסייע לחיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות.

כלכלת הפיליפינים היא הרביעית בגודל אוכלוסייתה בדרום מזרח אסיה, עם תמ"ג של 305 מיליארד דולר אבסולוטי או 820 מיליארד דולר במונחי כוח קניה. כלכלת הפיליפינים עברה כברת דרך ארוכה ממצב של דשדוש וצעידה מאחורי כלכלות אסיה והפכה לאחת מהכלכלות הצומחות ביותר בעולם בתשע השנים האחרונות עם צמיחה ממוצעת של מעל ל-6%.

מיקומה האסטרטגי באזור המתעורר של דרום מזרח אסיה וחברותה בארגון מדינות מזרח אסיה, ASEAN, עומדים לזכות הפיליפינים, כמו גם משאבי הטבע הרבים במדינה. כלכלת הפיליפינים ממשיכה להציג נתונים מאקרו כלכליים טובים, גידול בהיקף ההשקעות הזרות, שיעורי יצוא גבוהים וצריכה מקומית גדלה, שנתמכים על ידי רפורמות כלכליות וממשל מעודד בכיוון זה.

שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן אמר כי "חתימת מזכר ההבנות בתחום ההשקעות הזרות מהווה אבן דרך נוספת בחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל ואחת הכלכלות הגדולות והמתפתחות באסיה. זהו צעד נוסף בקידום יציבותה ומעמדה הכלכלי של מדינת ישראל בעולם. אני מברך על צעד זה ובטוח כי הוא יתרום רבות לתעשייה והכלכלה בישראל "

צילום: משרד הכלכלה
Back to top button