חדשות הארץמבזקים

נתניהו לתלמידי כיתה א': "יש לי בקשה מכם, כל אחד מכם – תהיו ג'ודי!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים תשע"ט בבית הספר היסודי ממלכתי-דתי "ברויאר" שביד בנימין. רה"מ נתניהו העביר שיעור לתלמידי כיתה א' והזמין את התלמידים לרשום על הלוח את אותיות המשפט "שלום כיתה א'". כמו כן, סיפר על זיכרונותיו מיומו הראשון בבית הספר. רה"מ נתניהו איחל הצלחה ואמר "יש מישהו שלא יכול לזכור את היום הראשון שלו בכיתה א'? אני זוכר שמאוד התרגשתי והיה לי קשה להיפרד מאמא שלי". עוד אמר לתלמידים "לפעמים יש דברים קשים, אבל אם רוצים ומאמינים אז בסוף מצליחים. תעזרו אחד לשני ותעזרו לעצמכם, תאמינו בעצמכם. כל אחד יכול".

רה"מ נתניהו קיבל מנויה, אחת מתלמידות הכיתה, ציור של סמל מדינת ישראל ומכתב בו כתבה: "אני מאחלת לך שנה טובה, שתהיה בריא ושמח. תודה רבה שבאת לבקר אותנו בכיתה א'".

לאחר מכן השתתף רה"מ נתניהו בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית הספר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה"מ נתניהו אמר בטקס: "אני שמח להיות אתכם, עם המפקחים והמפקחות, המורים והמורות, המנהלים והמנהלות, והתלמידים והתלמידות. אני זוכר את היום הראשון שלי בכיתה א', אני זוכר כמה התרגשתי. אני זוכר את היום הראשון של הילדים שלי בבית הספר, כמה הם התרגשו, וכמה רעייתי ואני התרגשנו.

אני אגלה לכם סוד, גם אני יותר אהבתי את ההפסקות. היינו יוצאים החוצה, משחקים כדורגל, אני מאוד אהבתי לשחק כדורגל, אבל בהדרגה גיליתי שהשיעורים אפילו יותר חשובים מההפסקות. כי בשיעורים למדתי את הדבר הכי חשוב, קודם כל, לקרוא ואחר כך לכתוב, ואחר כך לעשות חשבון, קוראים לזה היום מתמטיקה, ואחר כך אנגלית. אבל, לקרוא זה היה הדבר הכי חשוב, כי אם אתה יכול לקרוא, הכל נפתח בפניך, ואני מאוד אהבתי. הייתי טוב בחשבון, אבל מאוד מאוד אהבתי לקרוא.

הכי אהבתי לקרוא תנ"ך והיסטוריה. היסטוריה של העם היהודי, היסטוריה בכלל. חשבון, תנ"ך, היסטוריה – ולקרוא. אתם יכולים לקרוא כל דבר, לקרוא ולקרוא ספרים, אפשר גם ספרים אלקטרוניים, אבל ספרים. לא רק מילה קטנה, משפט קצר באינסטגרם – ספרים, והכי חשוב, ספר הספרים. אני רוצה להציע לכם הצעה, לחיים, תהיו תמיד תאבי דעת, תרצו תמיד ללמוד, ותקראו. קראו, קראו וקראו. אל תפסיקו לקרוא. אני לא מפסיק לקרוא, כל הזמן, ספרים, ספרים ועוד ספרים.

עכשיו לעזי (תלמיד בבית הספר), כשהוא סיפר לנו שהוא בא הנה מארה"ב, הוא גם כן התרגש והוא לא ידע מה יהיה. הוא רצה לדעת, עוזב מקום אחד, הולך למקום שני. אז אני רוצה לספר לכם שאני הייתי עזי, אבל בכיוון הפוך. בכיתה ג' נסעה משפחתי לשנה וחצי לארה"ב. באתי לבית ספר בעיר ניו-יורק, לא ידעתי מילה אחת באנגלית. בית ספר זר, ילדים זרים, אני לא יכול לדבר עם אף אחד, אין לי חברים. זה היה קשה. הושיבו אותי בכיתה, ליד ילדה יהודיה שקראו לה ג'ודי, וכל יום ג'ודי לקחה על עצמה ללמד אותי מילה חדשה, בספר עם ציורים. וכך, יום-יום היא עזרה לי. אז יש לי בקשה מכם, כל אחד מכם – תהיו ג'ודי! כל אחד מכם. תעזרו אחד לשני, כי כל ישראל ערבים זה לזה".

"והנה הדבר השני" אמר ראש הממשלה נתניהו והוסיף "ביישוב הזה, שעולה ופורח, באמת משגשג, וכל פעם תענוג לבוא הנה ולראות את הפיתוח האדיר – ביישוב הזה נקלטו עקורי גוש קטיף. עקורי גוש קטיף, החיים שלהם היו יכולים להיות טרגדיה, אסון נורא. זה התחיל עם כאב נורא, אבל מדינת ישראל, והיישוב כאן וראש המועצה, וכל אזרחי ישראל פעלו יחד כדי שעקורי גוש קטיף לא יהיו פליטים בארצם. אנחנו קלטנו, והם חידשו את חייהם לחיים נפלאים ביישוב הנפלא הזה. יש את הזיכרון, אבל יש את ההווה והעתיד שכבר השתנה, וזה נותן חיים חדשים ותקווה גדולה.

ככה אנחנו נהגנו במדינת ישראל, גם כשעשינו דבר שאני חושב שלא היה צריך לעשות, אבל קרה – טיפלנו בבעיה. והאם לא באו אלינו עקורים מכל מיני ארצות? האם לא באו אלינו ניצולי שואה שנקרעו מאדמתם? מיישובים שהם היו בהם, כמו בליטא, שהייתי שם, 500 שנים, מפולין – 1000 שנים. נעקרו, שרדו ובאו הנה. האם השארנו אותם כפליטים? לא, קלטנו אותם, וכך גם ממדינות ערב, שנעקרו, מאותה מלחמה, מלחמת השחרור. מאות אלפי יהודים שבאו הנה כפליטים ללא כל, השאירו את כל רכושם מאחור. האם השארנו אותם כפליטים? לא. הפכנו אותם לאזרחים תורמים ושווים במדינה שלנו.

זה לא מה שקורה עם הפלסטינים, שם יצרו לפני 70 שנה מוסד מיוחד – לא לקלוט את הפליטים, אלא להנציח את הפליטים. לכן ארה"ב עשתה דבר חשוב מאוד, בזה שהיא מפסיקה את המימון לסוכנות הנצחת הפליטים, שקוראים לה אונר"א. היא סוף סוף מתחילה לפתור את הבעיה. זה דבר חשוב מאוד. צריך לבטל את מוסד הפליטות, צריך לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפליטים, שמספרם האמיתי הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א. זה שינוי מאוד מבורך וחשוב, ואנחנו תומכים בו.

אבל מעל לכל, אני רוצה להגיד לכם את הדבר הבא, זה לא רק שקלטנו יהודים, זה לא רק שאנחנו עוזרים לילדים חדשים ולעולים חדשים להיקלט בארץ שלנו, הדבר החשוב ביותר הוא שזאת הארץ שלנו.

אנחנו פה בנחל שורק, פה לפני אלפי שנים ישבו פלישתים, ובא הנה אדם שברח על נפשו, דוד המלך, הוא ברח משאול, הוא עשה עצמו קצת משוגע, הוא הלך לאכיש מלך גת, ואכיש מלך גת אמר: "חסר משוגעים אני?". אבל דוד לא היה משוגע, הוא חזר ובנה את ממלכת ישראל. והנה אנחנו פה, בארצנו, מזה למעלה מ-3,000 שנה. חזרנו והכינו שורש, ואף אחד לא יעקור אותנו מכאן, כי זאת הארץ שלנו, זאת הארץ שלכם, זאת הארץ של כל אזרחי ישראל. שנת לימודים מוצלחת לכולכם. עלו והצליחו, וקראו".

צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

2 תגובות

  1. כמובן שהכי חשוב לא להיתפש, בעברות מירמה. כמובן לא ליסמוך על אף אחד כי בסוף הם יהיו עדי מדינה וילשינו. ואם אתם עושים מה שהבן שלי עושה לפחות תשתקו

  2. בתיקווה שדורות העתיד , בנוסף ללימודי הפיסיקה והמתימטיקה שהם מאוד חשובים ; כאשר ילמדו גם את ההיסטוריה של העם היהודי ; יבינו גם כמה חשוב לשמור ולהגן על מדינת ישראל ; ולזה אפשר להגיע אך ורק כאשר במדינת ישראל העתידית , הדתיים והחילוניים ינהגו במינימום חיכוכים , ויכבדו האחד את השני .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח