העולם הערבימבזקים

חיזבאללה סניף אירופה: רשת מסואבת של הברחת סמים וסחר בנשק

75 מיליון שקלים בשנה: כך חושף סרט ישראלי דוקומנטרי חדש על רשת מסואבת של פשע, הברחת סמים וסחר בנשק שמולבנים לטובת פעילות הטרור של חיזבאללה. הסרט יוקרן בבכורה עולמית בוועידה השנתית הבינלאומית של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) בבינתחומי הרצליה ביום רביעי, 5.9, והוא המבוסס על עבודת שטח של למעלה משנה, וכן מחקר של מקורות גלויים, סמויים, דוחו"ת ועדויות.

בסרט של מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית של המרכז הבינתחומי הרצליה, משתתפים בין היתר שגריר ישראל לשעבר באו"ם וראש מכון אבא אבן רון פרושאור, בכירים ב-DEA האמריקאי כולל ראש המבצעים המיוחדים, ד"ר מאט לויט – מומחה לטרור אסלאמי ולמזרח התיכון בעל שם עולמי ועוד.

בשנים האחרונות נראה כי עיני מקבלי ההחלטות והתקשורת נשואות כמעט תמיד לשני מוקדים: איראן, והחמאס בעזה. אולם מתחת לפני השטח, ובלגיטימציה אירופאית, מתעצם לו ארגון חיזבאללה. בעוד שהזרוע הצבאית של הארגון הוכרזה כארגון טרור לפני חמש שנים, הזרוע המדינית שלו פועלת ללא מפריע, זמן שהארגון פועל לתכנון הפיגוע הבא ואף לוקח חלק בלחימה בסוריה. כל זאת הודות להפרדה המלאכותית בין זרועות הארגון שמייצרת אירופה שמסרבת להכיר בזרוע המדינית של חיזבאלל כחלק מארגון הטרור הרצחני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סרט חדש של מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית בבינתחומי הרצליה, חושף כיצד חיזבאללה שב ומרים ראש באירופה. הסרט הוא חלק ממהלך בינלאומי רחב-היקף שבא במטרה להציג בפני האירופאים למה חיזבאללה רע גם לאירופה, ולא רק לישראל, והוא מבוסס על מחקר רחב היקף של המכון אשר כלל עבודת שטח, שיחות ועדויות מומחים עולמיים ושימוש במקורות גלויים וסמויים. הפעילות בשטח תועדה בסרט תיעודי, שחושף כעת את מערך הטרור שמפעיל החיזבאללה באירופה, במסווה של ארגון פוליטי ותנועת המונים.

הסרט יוקרן בבכורה עולמית במסגרת מושב בנושא טרור דיפלומטי שיתקיים בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) בבינתחומי הרצליה השבוע, יום רביעי, 5.9.18 בשעה 9:00, במעמד מאות בעלי תפקידים בכירים, מומחי טרור בינלאומיים ומקבלי החלטות מישראל ומהעולם, ולאחריו תתקיים הרצאתו של פרושאור בנושא – שתעמוד על ממצאיו העיקריים של המחקר העומס בבסיס הסרט:ראשית על מבנה הארגון המתגלה בהיררכיה כמעט צבאית שבפועל שונה מאד מאיך שמוצגת לעולם, הלבנה של 75,000,0000 יורו מסחר בסמים בשנה, 950 פעילי חיזבאללה פעילים על אדמת גרמניה וזאת ברקע כניסתם של מסתננים רבים מסוריה שעלולים להכיל בתוכם גם פעילי חיזבאללה במסווה, ארגון הפשע הידוע ג'ומה בקולומביה שקשור לחיזבאללה גלגל 200 מיליון דולר בחודש מסחר בסמים באירופה, שורת מסגדים בברלין מכונים מרכזי תרבות אך הם למעשה בית לפעילי חיזבאללה ועוד.

בסרט שצולם בגרמניה, ובו משתתפים בין היתר בכירים ב-DEA כולל ראש המבצעים המיוחדים של ה-DEA לשעבר, ד"ר מאט לויט – חוקר אמריקאי מומחה לטרור אסלאמי ולמזרח התיכון בעל שם עולמי, מתחקה פרושאור אחר שלוחות הארגון באירופה, וחושף רשת שלמה של הברחת סמים וסחר בנשק שכספיה מולבנים ומממנים בפועל את פעילות הטרור של הארגון. כל זאת על ידי בכירים בארגון כולל יועצו האישי של נסראללה.

שגריר ישראל לשעבר באו"ם רון פרושאור וראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית בבינתחומי הרצליה: "מדובר בהתנעה של 'המערכה המדינית' של מדינת ישראל כנגד חיזבאללה, מערכה שלצערי עד כה נזנחה ולא קודמה באופן פעיל. הרעיון הוא לא לבוא שוב ולספר לאירופאים למה החיזבאללה רע לישראל, אלא מדוע האינטרסים שלהם נפגעים מהפעילות של הארגון הזה על אדמת אירופה. הסרט מייצג מחקר ארוך, עמוק ויסודי שנערך בכל רחבי העולם, ומטרתו היא לצייר לאירופאים תמונת מצב עדכנית: חיזבאללה באירופה היום – כך הוא פוגע בכם! הסרט מדבר בשפת מדינות אירופה – גם תרבותית, גם ברמת התוכן, ואפילו בכך שהוא צולם והוקלט באירופה, ובגרמנית. אנחנו מתחילים את המערכה המדינית דווקא בגרמניה לאור פעילותם הענפה של אנשי חיזבאללה במדינה, ולאור הפונקציה המשמעותית שלה באיחוד האירופאי. הסרט הוא כמובן שלב נוסף במבצע השפעה בינלאומי של המכון בנושא, הכולל פניה ישירה לאזרחים, עבודה מול חברה אזרחית ואקדמיה וכן שיח ישיר למול מקבלי החלטות במדינות האיחוד".

2 תגובות

Back to top button