מבזקיםמצרים

רץ ברשת: כך נראה היום נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק

רבים מפעילי הרשתות החברתיות הערביות בפייסבוק ובטוויטר נחשפו לתמונה שהופצה היום (שישי) ברשת בה נראה נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק כשהוא עם סימני הזדקנות הניכרים על פניו וסובל מעודף משקל כשאישה מצולמת לצידו.

התמונה שצדה את עיני הגולשים הפכה מהר מאוד לוויראלית וסחפה לא מעט תגובות בעיקר בנוגע לסימני ההזדקנות המתקדמים, עודף משקלו ואף שאלות בנוגע לזהות האישה המצולמת לצידו. לפי שעה שום כלי תקשורת לא הצליח לאמת את הפרטים שפורסמו ברשתות החברתיות ואת אותנטיות התמונה (האם אכן מדובר במובארק עצמו או מישהו שדומה לו).

חוסני מוברק בן ה-90, נשיאה לשעבר של מצרים נולד באל-מוסולוחה שבמצרים ב-4 במאי 1928. הוא החל כהונתו כנשיא בשנת 1981 לאחר שנרצח אנואר סאדאת על ידי הג'יהאד המצרי. הוא כיהן בתפקידו במשך 29 שנים עד ה- 11 בפברואר 2011, יום לאחר שהודיע שיתפטר בעקבות ההפגנות העממיות נגדו ויעביר את סמכויותיו לסגנו סולימאן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מובארק נעצר לאחר התפטרותו והואשם בארבע עבירות של שחיטות שלטונית וירי במפגינים במהלך ההתקוממות נגדו. הוא נשפט יחד עם שני בניו, שר הפנים לשעבר חביב אל-עאדלי ואנשי צבא בדרגות בכירות שעמדו לצידו.

במהלך המשפט הורע מצבו הרפואי ומובארק הובא באמבולנס אל בית המשפט שם הושכב על מיטה בתוך כלוב הנאשמים. בתיק הרג המפגינים ביוני 2012 נגזר דינו למאסר עולם אך כשנה לאחר מכן הוא שוחרר למעצר בית אותו ריצה בבית חולים צבאי עד מרץ 2017. אז שוחרר, זאת לאחר שביטל בית המשפט לערעורים פליליים את הרשעתו בהרג מפגינים ובשתי עבירות שחיתות שלטונית.

4 תגובות

  1. איש טוב חוסני מובארק נשיא טוב
    למיצרים בעבר מערכות המשפט
    במיצרים לא מדויקות ולא אמינות
    לנאשמים מכול סוג ועבירה מערכות בתי
    משפט לקוים במצרים גם המשטרה המיצרית
    לא בסדר ולא אמינה גם למשפט מובארק
    לא נעשה צדק חבל מאוד .

  2. הוא נראה מצויין, יחסית לגילו ומצבו הבריאותי. ויכול להיות שהבחורה בכלל נכדתו. לא מבין מה עושים רעש ומהומה. ציפיתם שהוא יראה כמו בראד פיט?

Back to top button