צרכנות

חולים בסרטן קיבה? לשנת 2018 יש חדשות טובות בשבילכם

עד השנים האחרונות טיפול בסרטן קיבה בשלבים מתקדמים כלל בעיקר טיפולים כימותרפיים קשים שרבים מהחולים לא הצליחו להשלים. כעת, מהפכת התרופות הביולוגיות, האימונותרפיה והרפואה שמותאמת אישית, מצליחות לשפר את אפשרויות הטיפול בסרטן קיבה. הכירו את הדרך המהירה והמקצועית להתאמת טיפול תרופתי במיוחד עבורכם

במשך מאות שנים, סרטן קיבה היווה את המחלה הסרטנית הנפוצה והקטלנית ביותר. בעשרות השנים האחרונות, מהפכת הקירור והמזון הבריא הצליחו להוריד משמעותית את שכיחות המחלה.

עם זאת, מרבית החולים בסרטן הקיבה עדיין מאובחנים בשלב מתקדם וידרשו לטיפול מורכב. עבור חולים אלה ובני משפחותיהם אנחנו סוקרים את הבשורות הגדולות שנוגעות לטיפול בסרטן קיבה מתקדם וגרורתי בסיום שנת 2018 ולקראת שנת 2019.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

75% מהחולים ידרשו לטיפול תרופתי

הטיפול הטוב ביותר לסרטן קיבה הוא הסרת של הגידול הסרטני, עם או בלי יתר הקיבה, כתלות בגודל הגידול, עומקו ומיקומו. נכון להיום, הסרה של הגידול בניתוח היא האפשרות היחידה להשיג החלמה מלאה מהמחלה.

עם זאת, מעל ל-70% מהמטופלים יאובחנו בסרטן קיבה מתקדם שלא ניתן יהיה להסיר בניתוח. זאת מכיוון שהגידול פלש לאיברים סמוכים או שלח גרורות לאיברים רחוקים. במקרים כאלה, מחקרים הוכיחו שלרוב אין תועלת בהסרת הגידול בניתוח ולכן יש לפנות לטיפול תרופתי במחלה.

כימותרפיה- טיפול ראשוני יעיל אך מורכב

לרוב, הטיפול התרופתי הראשון שחולי סרטן קיבה מתקדם או גרורתי יבצעו הוא טיפול כימותרפי.
הטיפול הכימי בסרטן קיבה פועל נגד תאי הסרטן בכל הגוף, גם בגידול בקיבה וגם באיברים הסמוכים ובגרורות. החיסרון העיקרי בטיפול הכימותרפי הוא תופעות הלוואי הקשות שלו, שגורמות לרבים מהחולים להפסיק את הטיפול לפני השלמת אורכו המלא.
הסיבה לתופעות הלוואי של הטיפול הכימי בסרטן קיבה היא העובדה שהתרופות לא מבחינות בצורה טובה בין תא בריא לתא סרטני, כך שהן תוקפות גם תאים בריאים ברחבי הגוף. פגיעה זו בתאים בריאים היא הגורם העיקרי לתופעות הלוואי המורכבות של הטיפול.

בנוסף לטיפול הכימי, יתכן שהרופא ימליץ לך לבצע גם טיפול בהקרנות הידוע כרדיותרפיה. הקרנות לסרטן קיבה מסוגלות להעצים את יעילות הטיפול הכימותרפי ולשפר את איכות החיים ואת אורכם.

שיפור יעילות הכימותרפיה באמצעות טיפול ביולוגי

למרות תופעות הלוואי הקשות של הטיפולים הכימותרפיים, הם הוכחו כמאריכי חיים בצורה מובהקת במחקרים רבים שבחנו את יעילות תרופות אלה בסרטן קיבה.
מחקרים בשנים האחרונות מצאו שניתן לשפר את יעילות הטיפול הכימי בסרטן קיבה אף יותר על ידי הוספת תרופות ביולוגיות בחלק מהחולים.

הוספת תרופה ביולוגית לטיפול הכימותרפי יכולה לשפר את סיכוי התגובה לטיפול ב-10% ויותר לעומת טיפול כימי ללא טיפול ביולוגי.

טיפול ביולוגי בסרטן קיבה: גם כטיפול יחיד וגם כתוספת לכימותרפיה

בניגוד לטיפול כימותרפי, טיפול ביולוגי בסרטן קיבה מכוון בעיקר נגד התאים הסרטניים. לכן, תופעות הלוואי שמאפיינות את הטיפול הביולוגי קלות משמעותית מתופעות הלוואי של הטיפול הכימי בסרטן קיבה.

הטיפול הביולוגי בסרטן קיבה ממוקד נגד מוטציות מיוחדות בתאי הגידול שמשתנות מחולה לחולה. לכן, יש צורך לבצע בדיקות התאמה מיוחדות לטיפול, שיוכלו לסייע להתאים את התרופה הביולוגית המתאימה לחולה הנכון.

בקרב מטופלים שתאי הסרטן שלהם חיוביים ל-HER2 ול- VEGFR2, תרופות ביולוגיות יכולות להעלות את יעילות התגובה לטיפול הכימי באחוזים רבים ולהאט את המחלה לחודשים ארוכים. תרופות אלה אושרו בארה"ב, וחלקן גם בישראל, עבור חולי סרטן קיבה מתאימים. זאת, גם בשילוב עם טיפול כימי בסרטן קיבה וגם כטיפול יחיד.

קבעו פגישת הסבר ללא תשלום על הטיפולים החדשניים לסרטן קיבה. Cancer Hope- המרכז לאונקולוגיה מותאמת אישית.

המאה ה-21: נעזרים במערכת החיסון כדי להילחם בסרטן

תאי מערכת החיסון בגופנו מסוגלים להשמיד ביעילות גידולים סרטניים ולמעשה הם עושים זאת באופן חשאי ואמין לאורך חיינו בלי שנדע. עם זאת, לעיתים התאים הסרטניים מצליחים להתחמק ממערכת החיסון וכך להאיץ את מהלך המחלה.

בשנים האחרונות אושרו מספר תרופות שמסוגלות להפעיל את מערכת החיסון מחדש כנגד התאים הסרטניים וכך לשפר את איכות החיים ואת תוחלת החיים של החולים במידה רבה. בארה"ב וביפן כבר אושרו תרופות אימונותרפיות מתקדמות לסרטן קיבה גרורתי והן משיגות תוצאות חיוביות בחולים שנמצאו מתאימים לקבלן.
גם תרופות אלה מאופיינות בתופעות לוואי פחותות לעומת טיפול כימי וכמו טיפול ביולוגי- גם טרם תחילת הטיפול בהן יש צורך לעבור מבדקי התאמה להתאמת הטיפול המתאים לכל חולה.

החולים שיגיבו במידה היעילה ביותר לטיפול האימונותרפי הם מי שהגידול שלהם מבטא את החלבון PD-L1, שמקושר למוטציות מוגבר (MSI-H) ולפגם במנגנון התיקון התאי (dMMR). כמו כן, חולים שתאי הגידול שלהם נמצאו נגועים בוירוס EBV יכולים להגיב במידה מוצלחת יותר  לטיפול.

 

טיפול חדשני בסרטן קיבה עובר בבדיקות התאמה לטיפול

כאמור, הדרך לטיפולים המתקדמים ביותר לסרטן קיבה, טיפולים ביולוגיים ואימונותרפיים, עוברת בבדיקת התאמה לטיפול.
הבדיקות לא נערכות לרוב במסגרת בתי החולים בישראל ולצורך ביצוען יש לשלוח דגימת דם או דגימה מהגידול למעבדה מתקדמת שעומדת בתנאים מחמירים בחו"ל.
תוך מספר ימים משליחת הבדיקה, תקבל דו"ח תוצאות מפורט ברמת דיוק של כ-99%, כתלות בבדיקה הייחודית אותה יבצעו לדגימה שתשלח.
הדו"ח, אותו תוכל להעביר גם לרופא המטפל שלך, יכיל מידע בנוגע למאפיינים המיוחדים של המחלה שלך, שעל בסיסם יוכל הרופא להמליץ לך על טיפול רפואי חדשני.

 

Back to top button