חדשות הארץמבזקים

הנשיא באזכרת פרס: טביעות אצבעותיך ניכרות בצבא ובמערכת הביטחון

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (שישי) בטקס האזכרה לנשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל, במלאות שנתיים למותו. עוד נשאו דברים לזכרו בתו צביה וולדן, החטוף הצעיר ביותר ששוחרר ב"מבצע אנטבה" שי גרוס, ובשם תנועת הנוער העובד והלומד נטע שחרור.

"שנתיים חלפו מאז הלכת מאיתנו, רבים וטובים היו ימי חייך. רבים וטובים ומלאים בחלומות עבור המדינה הקטנה שלנו, החברה המופלאה שלנו," פתח הנשיא והוסיף: "בחודשים האחרונים, נדמה שהסולידריות הישראלית עומדת שוב למבחן, הסולידריות שהייתה חשובה לך כל כך. העובדה הפשוטה היא שכולנו בני ובנות הארץ הזו, בני ובנות מדינת ישראל והחברה הישראלית. יש השואלים עד כמה המדינה שלנו באמת שייכת לכולם, באמת טובה לכולם, באמת רוצה את כולם. ואתה, שידעת תמיד להסביר כמה כולנו קשורים זה לזה, כמה כולנו אחראים זה לזה – אתה, שאהבתך לעם ולמדינה הייתה עמוד ענן שהלך לפני המחנה, אינך. אתה אינך שם להשמיע את קולך הנבון, המרגיע, המעודד. רוח ההשראה התמידית ששרתה עליך, האמונה הנצחית בטוב, והדרך שבה החזקת בשתיהן בקלילות, בנחרצות, גם בימים קשים – חסרות לנו."

הנשיא סיפר על כך שפועלו של פרס ז"ל, שזור בשבעים שנות קיומה של מדינת ישראל, "מאז היותך איש צעיר, חלמת את דמותה של המדינה שתקום. ואחרי שקמה, היית אחד מטובי בנאיה ואחד הבולטים שבחוזיה," אמר הנשיא וציין: "טביעות אצבעותיך ניכרות בצבא ובמערכת הביטחון – שהפכו לשם דבר בעולם כולו, עד שמדינות גדולות וחזקות מאיתנו מבקשות ללמוד את דרכיהם. רבים מכירים את תחנות חייך הביטחוניות, אך מעטים מבינים את תרומתן של התעשיות הביטחוניות לשגשוגה ופריחתה של מדינת ישראל. גם היום, התעשיות הביטחוניות הן כר הצמיחה הפורה ביותר לתעשיית ההיי-טק הישראלית, התעשייה שהפכה אותנו לאומת הסטארט אפ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא סיים את דבריו ואמר: "אנחנו עובדים על הגשמת החלום הזה, החלום שלך, החלום שלנו. שמעון יקר, אתה היית העתיד. ואין לנו אלא לייחל, שבעוד שבעים שנה ידעו ניני הנינים שלך לומר שמדינת ישראל הקטנה מתחילה סופסוף להתאים במידותיה לחלומותיך הגדולים. המשך להראות את הצד הטוב שלנו שם למעלה. המשך להיות מליץ יושר על כולנו, על כל עם ישראל. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים, יהי זכרך ברוך."

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
Back to top button