צרכנות

מתי נזדקק לנוטריון באיטלקית?

כולנו נזקקים מדי פעם לשירותי נוטריון, אבל אנו לא באמת יודעים מהו נוטריון, מהם השירותים שהוא מעניק, ומתי אנו עשויים להזדקק לנוטריון בשפות, כדוגמת נוטריון באיטלקית. לפני שנענה על השאלה לגבי הזדקקות לנוטריון באיטלקית, מן הנדרש להסביר מהו נוטריון, מהם השירותים שהוא מעניק ומיהם לקוחותיו.

מהו נוטריון ומהם שירותי נוטריון

נוטריון הוא עורך דין עם וותק של עשר שנים לפחות כעורך דין פעיל, אשר הוסמך על ידי מחלקת הנוטריונים במשרד המשפטים לשמש כנוטריון, לאחר שעבר הכשרה מתאימה לשם כך ולאחר שפורסם שמו ברשומות ולא הוגשה כל התנגדות למינויו כנוטריון. מהם השירותים שמעניק נוטריון? השירותים שמעניק נוטריון הינם מגוונים: אימות חתימה נוטריוני, אימות תצהיר נוטריוני, אימות צוואה נוטריוני, אימות תרגום נוטריוני, אימות חיים נוטריוני ועוד שירותים. אישורי הנוטריון ניתנים על גבי טופס מיוחד, הם נכרכים עם סרט אדום, ומוטבעת עליהם מדבקה אדומה של נוטריון. הנוטריון חותם את חתימתו על אישור הנוטריון ומטביע את חותמתו וחותמתו עליו, בהתאם לקבוע בתקנות הנוטריונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שירותי נוטריון בשפות

ציינו קודם לכן, כי אחד השירותים שמעניק נוטריון הוא אימות תרגום נוטריוני. מהו אימות תרגום נוטריוני? אימות תרגום נוטריוני הוא אישור מיוחד שבו קובע הנוטריון, כי מסמך הערוך בשפה מסוימת תורגם באופן מדויק לשפה אחרת. לדוגמא, לקוח המגיע מאיטליה ומבקש להגיש למשרד הפנים תעודת לידה הערוכה באיטלקית, צריך קודם לכן לתרגם את תעודת הלידה לעברית. אולם, על מנת שהמסמך יהיה מקובל על משרד הפנים עליו לקבל מנוטריון ישראלי מוסמך, אישור כי התרגום נכון. בהנחה שהנוטריון דובר את השפות איטלקית ועברית, הוא מוסמך לתת אישור תרגום נוטריוני שבו הוא קובע עבור משרד הפנים, כי המסמך תורגם נכונה מאיטלקית לעברית. רק לאחר מכן יקבל משרד הפנים את תעודת הלידה ויוכל להסתמך על תרגומה לעברית.

אז מתי נזדקק לנוטריון באיטלקית?

כאשר ברצוננו להגיש לרשויות או למוסדות בישראל או באיטליה מסמכים מתורגמים לשפת המקום (כאשר המסמך מיועד לישראל – תרגום מאיטלקית לעברית (ולהיפך) אנו נזדקק לנוטריון באיטלקית, אשר יעניק לנו אישור על אימות תרגום נוטריוני של המסמך. לאחר מכן, ובכפוף לסידור אפוסטיל, נוכל להגיש את המסמך לרשויות או למוסדות הרלוונטיים.

 

 

Back to top button