חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה על התקיפה בקריית חיים: "אני קורא לכולם להירגע"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ביקר הבוקר (ראשון) בכפר קאסם למפגש עם פורום ההנהגה הצעירה של הכפר וכן עם פורום ההנהגה הנשית במקום. בביקורו חנך הנשיא יחד עם ראש העיר את המרכז החדש לנשים שהוקם בכפר קאסם ונפגש עם נציגים מהכפר ומנהיגים מהחברה הערבית.

"כפר קאסם הוא המקום ממנו צומחת תקווה להתחדשות השותפות בין אזרחי ישראל הערבים לאזרחי ישראל היהודים, ותקווה לחיזוק האמון במוסדות המדינה. השותפות המלאה של החברה הערבית היא לא רק זכותכם, היא חובתנו." אמר הנשיא ריבלין והוסיף "רק לפני שבועיים התבשרנו כי יוקמו בכפר קאסם שכונת מגורים חדשה בת 1,600 דירות, ושטחי מסחר ותעסוקה ובהם מוסדות ציבור, פארק עירוני ותשתיות תחבורה,״ אמר הנשיא והוסיף: "ההחלטה הזו של משרד הבינוי והשיכון היא החלטה ברוכה, המתקנת עוול של שנים, והיא דוגמה אחת מתוך התזוזות שקורות בשטח."

בסיום דבריו אמר הנשיא: "אלה ימים מורכבים בכל הנוגע לאמון ולשותפות בינינו, אבל לא ננוח ולא נשקוט עד שכל אזרח ואזרחית יראו במדינת ישראל את ביתם ויחושו בה כבביתם.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחסו לדיווחים על התקרית אמש בקריית חיים אמר הנשיא: "אנחנו צריכים כולנו להבין שהקצנה כזאת יכולה להביא למצב שאנחנו נאבד שליטה וטוב שכולם יתנו דין וחשבון. כמובן שהמנהיגים הם אלה שצריכים לומר לכולם הרף. יש בנינו ויכוח והוויכוח הזה יימשך עוד שנים רבות, אבל הוויכוח הזה לא יוכל להגיע לפתרון והבנה תוך התססה. הבנה שכולנו נועדנו לחיות כאן בארץ הזאת, לא נגזר עלינו לחיות כך. אני קורא לכולם להירגע ומבקש מהמשטרה למצות את החקירה בצורה המהירה ביותר ואת כל הממצאים הקשורים לעניין."

הנשיא שב והדגיש: ״אסור, ולא ניתֵן שיהיה, הבדל בין אזרח לאזרח במדינת ישראל היהודית ודמוקרטית. אני מקווה ומתפלל שנצא מהימים האלה חזקים יותר, שווים יותר ומלוכדים יותר.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

תגובה אחת

  1. מפגר. כולנו יודעים מהי דעתך : "עמי בחרו בטרור".

    ובמקרה הזה מוצגת העליונות הערכית של עמך היהודי, כאשר 3 קפצו להגן על צעירה יהודיה שהוטרדה בחוף, בהיותה אחת מאלפי מקרים ע"י מפלצות ערב !!

    בסיוע משמיים גברו שלושת היהודים בקלילות על שלושת הערבים

    מעניין שזוהי השבת הכי מתאימה בתורה למקרה שכזה !!! "כי תצא למלחמה על אויביך"

    והטיפול הנדרש : "מחה תמחה את זכר עמלק"…

    אין מקריות בעולם !!!!!!!!!!!!!!!!

Back to top button