חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו בווילנה: "ישראל, במובנים רבים, היא המגן של אירופה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביקרו היום (ראשון) בבית הכנסת הכוראלי בווילנה. זהו בית הכנסת היחיד בעיר ששרד את מלחמת העולם השנייה. רה"מ נתניהו ורעייתו נפגשו בבית הכנסת עם נציגי הקהילה היהודית של ליטא, ביניהם יו"ר הקהילה היהודית של ליטא פאינה קוקליאנסקי, ראשי הקהילה היהודית בליטא, אנשי הקהילה, רבנים וחזנים. באירוע השתתפו גם שר החוץ של ליטא לינאס לינקביציוס וחבר הפרלמנט של ליטא עמנואל זינגריס.

רה"מ נתניהו אמר לאנשי הקהילה: "זה מאוד מרגש עבור רעייתי שרה ועבורי להיות כאן איתכם היום בבית הכנסת הכוראלי יחד עם שר החוץ של ליטא, לינאס, ידיד יקר. אני רוצה להודות לך, לינאס, על שאתה ניצב לצידה של ישראל ולצד האמת בפורומים אירופיים, על כך שאתה מספר לעמיתיך על מה שישראל עושה כדי להציל את חייהם של אזרחים אירופיים רבים כל כך. בזכות אנשי המודיעין האמיצים ורבי התושייה שלנו, הצלנו חיים של אזרחים אירופיים רבים במדינות רבות. ישראל, במובנים רבים, היא המגן של אירופה, והגיע הזמן שאירופה תבין זאת."

ראש הממשלה נתניהו הוסיף ואמר, "משפחתי היא בעלת שורשים ליטאיים עמוקים. אני ליטאי משני הצדדים, יש לי אמנם גם גנים יהודים ספרדים, אבל נדבר על זה פעם אחרת. אני מגיע לווילנה, למעשה חוזר לווילנה, כראש מדינה יהודית גאה, חזקה ומתקדמת. מה השתנה ב-75 השנה האחרונות הללו מבחינת העם היהודי? לא הניסיונות להשמיד אותנו, עדיין יש כאלה שמבקשים להשמידנו. איראן מצהירה על כך מפורשות, חמאס אומר זאת מפורשות וכך גם אחרים. מה שהשתנה הוא היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. איננו עוד חסרי הגנה, איננו עוד חסרי ישע. אנחנו כוח ששולט בגורלו שלו, באמצעות מדינת ישראל והצבא הישראלי. זהו שינוי מופלא של ההיסטוריה. זוהי משמעותה של המדינה היהודית – היכולת של יהודים להגן על עצמם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"באמצעות היכולת הזאת להגן על עצמנו, בנינו מדינה מופלאה בפרק זמן כל כך קצר. יש לנו מדע, יש לנו טכנולוגיה, יש לנו תרבות, יש לנו לימודי רבנות, יש לנו אמונה ויש לנו קידמה. ישראל משמשת מגדלור, דוגמה ומופת למה שעם חופשי יכול לעשות ברגע שניתנת לו ההזדמנות להיות אדון לגורלו. עם העצמאות הזאת, יש לנו עכשיו ידידויות חדשות, ויש לנו ידידות כזאת עם ליטא הדמוקרטית. ישראל וליטא הן שתי דמוקרטיות קטנות המתמודדות עם אתגרים אבל בטוחות ביכולתן לאחוז בעתיד, ונוכל לאחוז בו טוב יותר יחד. הביקור הזה הופך את זה לאפשרי יותר, ואני מודה לכם על קבלת הפנים – תודה."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח