חדשות הארץמבזקים

ממשיך דרכו: בנו של הרופא שנהרג במלחמה החל את לימודי הרפואה

12 שנים מאז נפל סרן ד"ר איגור רוטשטיין, רופא במחלקה האורטופדית במרכז הרפואי פדה- פוריה, בקרב במהלך מלחמת לבנון השנייה. צוות המחלקה האורטופדית נפגש עם הבן, לב שהולך בדרכו של אביו ובחר בלימודי הרפואה.

בקיץ 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, סרן ד"ר איגור רוטשטיין היה יחד עם פלוגה של גדוד 13 בקרב בכפר מרכבה, כשהכח נתקל במחבלים איגור הבין שיש נפגעים ורץ תחת אש כדי לטפל בהם. בעודו מחלץ את אחד הפצועים לאחור, הופעל לעברו מטען צד.
סרן רוטשטיין נפגע בראשו ונהרג במקום. על מעשה גבורה זה הוענק לו עיטור המופת, מהרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי.

ד"ר רוטשטיין שימש כרופא מוערך במחלקה האורטופדית במשך שנתיים, עד שפרצה המלחמה. מדי שנה מעלים עובדי המרכז הרפואי פדה-פוריה את זכרו של ד"ר רוטשטיין בטקס במחלקה האורטופדית, ובטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום חמישי, 23.8.18 , 12 שנים מאז הקיץ בו נפל בקרב, הגיע בנו, לב רוטשטיין לבקר בבית החולים והשתתף בטקס מרגש , בכניסה למחלקה האורטופדית שם הוקמה פינת הנצחה לזכרו של ד"ר איגור .

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי אמר, " ד"ר רוטשטיין, נמצא איתנו, וימשיך להיות חלק מאיתנו , במחלקה ובמרכז הרפואי , זוכרים ומזכירים אותו. הקשר עם המשפחה מאד חשוב לנו, אתם חלק ממשפחת פדה-פוריה ". חיה מרי, האחות האחראית במחלקה האורטופדית סיפרה, "איגור היה ונשאר חקוק לנו בלב… אחרי שהוא נהרג, תלינו את התמונה שלו וכל יום היינו רושמים לו כמה הוא חסר לנו, כמה שהמחלקה והלב ריקים בלעדיו.."

לב בנו של ד"ר רוטשטיין, שהיה אז בן 10, החליט ללכת בדרכו של אביו והחל השנה לימודי רפואה בלטביה, "אני זוכר את המחלקה… הייתי בא לפה הרבה עם אבא בתור ילד, זוכר את המטבחון, ואת החדר של הרופאים… " .
אלכסנדרה קופולוביץ' אחות במחלקה סיכמה, "הוא היה רופא מדהים ואדם יוצא דופן, אכפתי, רגיש, אוהב, תמיד כשהוא היה במשמרת, היינו רגועים".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button