חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אהוד ברק וזהבה גלאון חנכו ארגון שמאל חדש

למעלה משלוש מאות משתתפים הגיעו היום (שישי) לחנוך את פתיחתו של ארגון השמאל החדש- "מחזקים", באירוע שמתקיים בשעה זו בבר הכולי עלמא בתל אביב בו נכחו גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון.

"מחזקים" היא תנועת שמאל חדשה שהחלה את דרכה ברשת החברתית "פייסבוק" ותוך זמן קצר זכתה בתמיכתם של אלפי חברים, ביניהם גם אנשי ציבור וכיום עומדת על 70,000 חברי קהילה.

מחזקים קמה לפני כשנתיים כדי להילחם למען ערכי השמאל בישראל – צדק, שלום, וחירות. למען החזון של ישראל יותר שווה ושוויונית, שוחרת שלום והוגנת. העמוד צמח באופן אורגני, ללא מעורבות של פוליטיקאים, ארגונים אחרים, או כסף. אורי קול, יו"ר מחזקים ומנהל העמוד היה אז סטודנט מתחיל לספרות ומדעי המדינה, שגר עם ההורים שהצטרף לקבוצת פייסבוק קטנה שמנתה 300 חברים שנלחמה למען ערכי השמאל, תוך כמה חודשים הוביל קול קהילה גדולה ומשפיע והקים עמוד פייסבוק בין המצליחים בישראל המאגד אלפי אנשים לפעילויות משפיעות ואפקטיביות למען ערכי השמאל. כיום העמוד מגיע לממוצע של 1.7 מיליון אנשים בחודש – באופן אורגני, ללא כל קידום ממומן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין החשיפות המשמעותיות של העמוד זכור סרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו משנת 2008, כשהיה יו"ר האופוזיציה אומר כי "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות ואין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כ"כ גורליים למדינת ישראל כי קיים חשש אמיתי שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס אישי".

הישג משמעותי נוסף רשמה התנועה בשבוע האחרון כאשר בעקבות פנייתם של מאות מחבריה ל"קשת" הושעתה תוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' לאחר שהאחרון פתח במסע השמצות גזעני בתכנית האירוח שלו כאשר כינה ערבים מחבלים ושונאי ישראל "אין סיכוי שאני אראיין אותם. לא אתן להם את הכבוד הזה […] אני אומר לך הכי אמיתי אופירה זה לא מקטע של גזענות – הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים לנו בכנסת", קמפיין ויראלי הציף את 'קשת' באימיילים הדורשים מברקוביץ' התנצלות, ולאור גל הפניות שהציף את חברת התקשורת, זו לא הסתפקה בפרסום התנצלות בשמו והקפיאה את שידורי התוכנית לשבוע הקרוב.

לאור הצלחתו של העמוד להעלות נושאים חברתיים ופוליטיים לסדר היום הציבורי החליט באחרונה אורי קול, יחד עם חברי הקהילה להמשיך להגדיל את מעגל ההשפעה ולקדם את האג'נדה החברתית בה דוגלת הקהילה, גם מחוץ לגבולות הרשת- לחיים האמיתיים.

לשם כך פנה קול לחברי הקהילה, פתח בקמפיין גיוס המונים ומאות מהם המממנים של הפעילות עם תרומה חודשית קבועה, הגיעו היום לחניכה הרשמית.

לצפייה-בקמפיין:

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר אמר כי "יש אגדה אורבנית במדינה שביבי הוא בלתי מנוצח שהוא קוסם בחירות. אין לדבר הזה שום שחר. אני זוכר את הבחירות של לפני 20 שנה גם שם שאני קבלתי את הנהגת העבודה אמרו שביבי הוא קוסם, זה שקר. בבחירות הקודמות תעמוד על הפרק בחירה חדה בין שתי אפשרויות, המשך השקיעה של החזון המשיחי גזעני האפל של סמוטרי'ץ-רגב שמקשקשים בנתניהו מובלים על ידי הרב גילאור וגינסבורג. מול לקחת את עצמנו בידיים להיערך לפעולה ולנצח בבחירות הקרובות ולבנות ממשלה שתידרש ולהוביל את הציונות להמראה מחדש במסלול של מדינה ציונית ודמוקרטית שחותרת לחברת מופת"

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר אמרה כי "כל מה שמעניין את ממשלת נתניהו הוא לחסל את הדמוקרטיה, לממש את החזון השקרי של הבית היהודי ושימו לב ואל תטעו זה לא רק הכיבוש, הם רוצים שתיהיה כאן מדינת הלכה פרימיטיבית וחשוכה, זה מה שהם רוצים. החלום שלהם זה שישראל תיהיה איראן ובשביל למממש את זה הממשלה הזאת נוקטת שורת צעדי חקיקה שנוגדים את היסודות של ישראל כמדינה דמוקטרית. ובראש הצעדים האלה נמצא חוק הלאום שמייצר הבחנה בין אזרחים על רקע לאומי ודתי. אנחנו בשנת ה-70 למדינת ישראל , זו שנת הכרעה היסטורית: האם ישראל תבחר להיות מדינה דמוקרטית, מתוקנת ונורמלית, או שתסכים למסור את נפשה לחלום של הימין הלאומני, ותהפוך ללא דמוקרטית, וכתוצאה מכך גם לפחות לגיטימית. אני מצטרפת לתנועה שלכם כדי לשים סוף לפחדנות, כדי לקרוא תיגר וקוראת לכולם להצטרף אליי".

אורי קול, יו"ר מחזקים: "ללמרות מסע ההפחדה. אנחנו פועלים למרות מסע הדה לגיטימציה שמתרחש נגדנו כבר עשרות שנים. אנחנו מוכיחים שאפשר. אפשר להאמין בערכים שלנו, וגם להגיע לקהל גדול. אפשר להתגאות ב המפוארת של השמאל בישראל, וגם להשתמש בכלים החדשניים ביותר כדי לשכנע את הציבור הישראלי. אפשר לראות בצורה מפוכחת את הטעויות שלנו בעבר, את האתגרים היום, וגם להיאבק למען עתיד יותר טוב. אפשר לאסוף ביחד אלפי אנשים שמאמינים באותה מטרה, ולפעול יחד ככוח משותף".

צילום: ארגון "מחזקים"

7 תגובות

  1. שימשיכו להתפלג למאות ארגוני רקק מקקיים, כמו אמבות. בעוד שבועיים גם החרא הזה יתפצל לשניים. מעניין כמה כסף זר ואנטישמי זורם שם. ניחוש: הרבה

  2. לרגע דאגתי שהינה השמאל סוף סוף מתעורר ואולי יקושש עוד כמה קולות, ואז כשראיתי את המגלומן המושחת והשחצן בתוספת המדינאית הדגולה שהיא העיפרון הכי שבור בקלמר נרגעתי , החברה האלה לא יוכלו להזיק יותר ממה שעשו עד עכשיו עם הארגון החדש שלהם

  3. נו באמת כמה ארגוני שמאל צריך ? יש יותר מ= 30 והשפעתם עד כה אפס. אין דבר יוכלו לגרוף תרומות מהאיחוד האירופי ומארגונים אנטי מיונים ואנטישמים.

  4. לפלג לפלג לפלג, כך מתרסק השמאל לגורמין. כמו שאמר פרס:"הבעייה של השמאל – השמאלנים"

    ועכשיו ברצינות , תגידו לי, מה יש לאהוב ברק המושחת עם קבלות, שהיה רה"מ הכושל ביותר עם קבלות, שידעה הארץ מאז ניתנה לאברהם אבינו – ולזהבה גלאון ממר"צ והאימפריה של עזרא נאווי ומהקרן החד"שה לחורבן מדינת היהודים בשלבים ובמימונה – להציע לנצח ישראל?

  5. חבל שהמצע מבוסס על כוחניות והתנגדות. אתם מפוררים את השמאל לחתיכות קטנות. הצטרפו למרץ והתחילו להפיץ אהבה במקום שנאה.

  6. ברק , אהוד מכיר אותך ולא מאתמול שלשום…..יה חרמן סקסאפילי שרוצה חיזוקים פוליטיים וחתיכה לצידו ! חח

Back to top button