חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "ההחלטה להעביר 18 מיליון אירו לאיראנים היא טעות גדולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר (שישי) לאחר מפגש הפסגה, מסיבת עיתונאים משותפת עם ראשי הממשלות של המדינות הבלטיות, ראש ממשלת ליטא סקוורניאליס, ראש ממשלת אסטוניה רטס וראש ממשלת לטביה קוצ'ינסקיס.

ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת העיתונאים: "אני מבקש את עזרת ידידיי כאן בתיקון העמדה המעוותת על ישראל באיחוד האירופי. ההחלטה מאתמול של האיחוד האירופי להעביר 18 מיליון אירו היא טעות גדולה, זה כמו כדור רעל לעם האיראני ולניסיון לבלום את התוקפנות האיראנית. הרי לאן ילך הכסף? לטילים ולמשמרות המהפכה. על כל המדינות לפעול יחד כדי לחדש את הסנקציות על איראן".

הוא ציין כי "אחד הנושאים שלדעתי אינו מובן לגמרי הוא איראן. הסכם הגרעין עם איראן איים גם על אירופה, משום שהיא לא ממש בלמה את המירוץ להשיג נשק גרעיני. למעשה, היא אפשרה לאיראן לעסוק בהעשרת אורניום בצורה בלתי מוגבלת. בתוך מספר שנים זה היה מוביל אותם לא לפצצה גרעינית אחת אלא לארסנל גרעיני שלם. באותו הזמן, הוא הכניס לאיראן מיליארדים של דולרים שאותם ניצל המשטר כדי לדכא את עמו בתוך איראן, שסובל תחת משטר העריצות, וכמובן כדי להרחיב את ההשתלטות האיראנית במזרח התיכון – בעיראק, בסוריה, בתימן, בלבנון ובמקומות רבים אחרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני חושב" אמר נתניהו "שההחלטה מאתמול של האיחוד האירופי להעביר לאיראן 18 מיליון אירו, היא טעות גדולה. זה כמו כדור רעל לעם האיראני ולנסיון לבלום את התוקפנות של איראן באזור ואת הטרור שלה מחוץ לאזור. איראן ניסתה לבצע התקפת טרור על אדמת אירופה רק לפני שבועיים, בזמן ששר החוץ האיראני נפגש עם מנהיגים מאירופה. זה לא ייאמן."

"אני חושב שמתן כספים למשטר הזה, בזמן הזה, זו טעות גדולה ויש לעצור זאת. לאן ילך כל הכסף הנוסף? הם לא ינצלו אותו לטובת פתרון בעיית המים של איראן, הוא לא יסייע לנהגי המשאיות האיראניים. הוא ילך לטילים ולמשמרות המהפכה באיראן, בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון. אני חושב שיש לשנות את זה. על כל המדינות לפעול יחד כדי לחדש את הסנקציות על איראן, כדי להפעיל עליהם לחץ על מנת שיפסיקו את התוקפנות ויחדלו מפעילות הטרור שלה". סיכם ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים בליטא.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח