חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן: "אין לי קשר להסדרה ואנחנו לא מדברים עם חמאס"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר היום (שישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ואמר בתום המפגש שהתקיים בקיבוץ כיסופים בנוגע להסכם ההסדרה עם חמאס כי אין לו שום קשר לזה. "אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים, מחאה ספונטנית, התושבים והכל בשליטה המחולטת של חמאס. היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס. לכן אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה. יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה, זו חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו."

השר ליברמן הוסיף כי "לכן גם ביום שישי הזה, יהיה שקט, אז כל המעברים, מעבר כרם שלום יישאר פתוח, לא יהיה שקט- אז המעבר ייסגר. בכרם שלום עברו מאות, אולי אלף משאיות ביום בימים האחרונים כי היה שקט מוחלט. ולכן יש פה זיקה ומי שהולך להפר את השקט צריך להבין שהוא הולך לסגור גם את מעבר כרם שלום."

שר הביטחון התייחס גם לדבריו של השר נפתלי בנט שתקף אותו על התנהלותו ואמר, "למדתי בזמנו מאריק שרון דבר אחד חשוב, כשאתה חזק והעוצמה בידיים שלך, תדבר ברוגע תדבר בשקט, וכשצריך לתת מכה תן את המכה הכי חזקה והכי כואבת. ואני מדבר על התקופה לפני חומת מגן. אז גם במקרה הזה קודם כל אנחנו רוצים להשיג שקט ביטחוני. אם נחליט שאין ברירה וצריך להוביל מהלך צבאי, נעשה את מה שצריך לעשות. אנחנו נקבע את העיתוי. ואנחנו נקבע את התנאים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו לא מדברים עם חמאס"

"זה ארגון טרור שהמטרה העיקרית שלו היא השמדת מדינת ישראל. לכן אני לא חושב שיש לנו על מה לדבר עם חמאס." אומר שר הביטחון ליברמן ומוסיף "הדבר היחידי שאנחנו מדברים דרך המצרים ודרך האחרים וגם את זה הם מבינים, לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למאבקים ומרחב הדיג עד לפתרון בסוגיית שבויים ונעדרים. קודם כל אנחנו צריכים להביא את חמאס להכרה שאם הם רוצים להתקדם לאיזשהו מקום, הדבר הראשון זה שבויים ונעדרים. אבל החמאס זה ארגון טרור, כל עוד הוא לא ויתר על הרעיון המרכזי שלו- השמדת מדינת ישראל, כל עוד הוא לא ויתר על ההתעצמות ועל ההתנהלות הבלתי סבירה בעליל, גם אותם תקציבים מעטים שהם משיגים הכל מושקע במנהרות וביצור רקטות. וכל הנושא של הטיפול במים ובחינוך ובבריאות הם משאירים לקהילה הבינלאומית ולאחרים. זה לא משהו שאנחנו נקבל לכן אנחנו נעשה כל מה שצריך בהתאם לאינטרס הביטחוני ישראלי וזה שקט ביטחוני בעוטף עזה. כל השאר יחכה."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button