בריאות

טיפול בפוסט – טראומה עם CBT

תכנית התערבות CBT אינטרנטית ללא עלות באתר CBTEAMATHOME להקלת חרדה ומצוקה פוסטטראומטית של ילדים והורים המתמודדים עם אירועי טרור ולחימה מתמשכים

במדינת ישראל אוכלוסייה גדולה עוברת טראומה מתמשכת וחוזרת. רוב תכניות הטיפול בילדים ובמבוגרים שעברו טראומה מתמקדות בטיפול בשלב הפוסט-טראומתי. טיפול בפוסט-טראומה מתחיל לאחר שהאיום הוסר ומתמקד בסימפטומים הפוסט-טראומטיים (לדוגמא, סיוטי לילה, חרדה והימנעות, הרטבת לילה, עוררות מוגברת והתפרצויות כעס). השיטות המרכזיות בטיפול בפוסט-טראומה כוללות מתן מידע על תגובות שכיחות לטראומה, חשיפה בחיים לטריגרים מעוררי מצוקה (מקומות, אנשים, מצבים) שנקשרו לאירוע הטראומטי שחלף ועדיין מעוררים מצוקה בהווה, ועיבוד זיכרון הטראומה. חשיפות חוזרות ומתמשכות מפחיתות מצוקה רגשית ועוזרות לשינוי חשיבה ודפוסי התנהגות פוסט-טראומטיים. על פי רוב, לומדים שהחרדה יורדת, האירוע המאיים לא חוזר על עצמו, ושמסוגלים לשאת את הזיכרון ואת המצוקה הרגשית מבלי שיגרם נזק ממשי. במילים אחרות, חווים התרגלות, החרדה יורדת ולומדים ששום דבר מסוכן לא קורה במהלך חשיפה.

אבל מה קורה כאשר האיום מתמשך וחוזר? מהו הטיפול היעיל במצבים טראומטיים בהם ילדים והורים נחשפים לאירועים חוזרים ומתמשכים של טרור ולחימה? המחקר בתחום זה מתפתח והתגבשו תכניות טיפול והתערבויות פסיכולוגיות שמעצימות את תחושת המסוגלות והחוסן של ילדים והורים. הורים וילדים יכולים להיעזר בשיטות שעוזרות להפחית סימפטומים פוסט-טראומטיים ומחזקות חוסן נפשי, חרף חווית האיום המתמשך (Cohen, Mannarino, & Murray, 2011; Cohen, et al., 2011.)

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לראשונה בישראל, אתרCBTEAMATHOME  מקנה ידע מעמיק להורים על שיטות התערבות יעילות שעוזרות לילדים להרגיש יותר טוב ועוזר להורים להקל משמעותית על מצוקה פוסטטראומטית וחרדה גם בתנאים של איום מתמשך. כצעד של מחווה לילדים והורים שמתמודדים עם המצב הביטחוני, אתר CBTEAMATHOME מציג תכנית CBT אינטרנטית להתמודדות עם חרדה לילדים והורים.

השיטות שהוכחו במחקרים כיעילות בהקלה על מצוקה מונגשות בצורה חווייתית וידידותית. הן עוזרות לגבש חשיבה מסתגלת ויעילה, להכניס דברים להקשרם, לטפח תפיסת עצמי רציפה וחוויית מסוגלות ושליטה חרף חוסר השליטה במצב. התכנית מועברת בצורה חווייתית ופעילה, באמצעות קטעי שמע, סרטוני אנימציה ודפי תרגול ועבודה. הן כוללות: מיומנויות להורים לדוגמא, כיצד לשוחח עם ילדים ולתת להם מידע על תגובות רגשיות, קוגניטיביות והתנהגותיות לטראומה; כיצד להקנות לילדים מיומנויות שמירה על ביטחון אישי; לתרגל עם ילדים שיטות הרגעה וויסות רגשות ומיומנויות התמודדות קוגניטיביות. התכנית מלמדת הורים לעזור לילדים להפריד בין סכנה ממשית למזכירי טראומה (טריגרים) ולתרגל חשיפות הדרגתיות למזכירי טראומה. השיטות עוזרות להורים והילדים משתתפים ומתרגלים באופן פעיל כשהם מלווים את תום, ילד שעובר חוויות דומות ונעזר בעזרת הוריו בשיטות לעזרה עצמית.

פנו כבר היום ל-CBTEAMATHOME והתחילו להרגיש טוב: לטיפול CBT לחצו כאן

 

 

Back to top button