חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "צה״ל מאפשר לצעיריו הזדמנות שווה לא משנה מאיפה באת"

הבוקר (שישי) ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, במתחם קבר השיח' אמין טריף בכפר ג'וליס ובמועצה המקומית "שבלי", לכבוד חג הקורבן.

במסגרת הביקור, נפגשו ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ובכירים נוספים מן המטה הכללי עם נציגי העדה הדרוזית, בראשות מנהיג העדה הרוחני השייח' מוואפק טריף ונציגי העדה הבדואית יחד עם קצינים בני העדות ושוחח עימם אודות שילוב אוכלוסיות המיעוטים בשורות צה"ל.

בשנה האחרונה חלה עליה של כ-30 אחוזים בגיוס בני העדה הבדואית. כמו כן במהלך השנה האחרונה המשיכו להשתלב בני העדה הדרוזית במגוון רחב יותר של יחידות הצבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר במהלך הביקור כי "כדי שהצבא ידע לממש את ייעודו נדרשים אנשים איכותיים עם מחויבות לעשיה ואני פוגש את העשייה של בני העדה הבדואית והדרוזית בכל ביקור בצה״ל. אני רואה את השותפות לנגד עיניי יום יום, שעה שעה, אותה שותפות ואחריות של צבא העם הממלכתי שמייצג את כל מי שגדל במדינת ישראל ותורם את תרומתו. אנחנו צריכים להסתכל 70 שנים אחורה בגאווה ולהסתכל 70 שנים קדימה לעתיד משותף. זה לא שילוב, זאת אחריות משותפת ומחויבות הדדית.

ההוכחה היא בהיקף הקצונה של בני העדה הדרוזית שרק ילך ויגדל, והרחבת מספר המתגייסים הבדואים. צה״ל מאפשר לצעיריו הזדמנות שווה לא משנה מאיפה באת וימשיך לפעול למימוש תפיסת צבא העם הממלכתי ולשילוב כלל החיילים בני העדות השונות".

ראש מנהל אוכלוסיות, אלוף-משנה שאדי אבו פארס אמר כי "מנהל אוכלוסיות הינו הגוף האמון על שילוב כלל בני המיעוטים בזרועות הביטחון – כאשר אנו רואים את 'השלם', החל מתהליך הגיוס, השירות עצמו והיום שלאחר השחרור. מנהל אוכלוסיות בשיתוף עם אנשים רבים וטובים, רואים בגיוס לצה"ל כפלטפורמה מעולה להשתלבות בחיי החברה הישראלית. אנו מאמינים בהעצמת והרחבת גיוס בני המיעוטים לצה"ל ואנו מצפים לראות חיילים בני מיעוטים משרתים בכלל היחידות השונות."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח