חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עמיר פרץ: "תושבי העוטף ואזרחי ישראל, מאסו בהצגות ואשליות"

ח”כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, אמר לפני זמן קצר (שישי) על ההסדר ברצועת עזה כי “כל מהלך שיספק שקט לתושבי עוטף עזה הוא חיובי, אך הסכם נתניהו עם חמאס מגיע עם חותמת של מועד "פקיעת תוקף” קרוב.

הוא אמר כי "את נשף המסכות של ממשלת הימין ה”חזקה מול חמאס" יש לסיים. לאזרחי ישראל מגיע שראש הממשלה יתייצב מול המצלמות ויסביר לאן פנינו מועדות ומה התכנית לעשור הקרוב. תושבי העוטף ואיתם כל אזרחי ישראל, מאסו בהצגות ואשליות.

חשוב מכך, זה הסכם של מאוחר מדי ומעט מדי: הסדרה ברצועת עזה הייתה אפשרית כבר לפי ארבע שנים בתום מבצע צוק איתן, תוך פירוז הרצועה בשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב המתונות, השבת השליטה הביטחונית לידי הרשות הפלסטינית וחזרה לשולחן המו"מ על הסכם כולל לסיום הסכסוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדוע נתניהו לא עושה זאת? כי הוא יודע שעל כך יצטרך לשלם מחיר אותו שותפותיו הקואליציונית לא יהיו מוכנות לשלם: ויתורים בגדה המערבית."

ח"כ פרץ מוסיף כי "זהו הסכם קצר מועד, המעניק לגיטימיות בינלאומית לחמאס מצד ממשלת ימין ללא שום תמורה מדינית וחזון לטווח רחוק. כרגיל מי שישלם את המחיר הם תושבי עוטף עזה. דיבורי הרהב הפופוליסטים של שרי הממשלה על חיסולים ומיטוטים התגלו כריקים מתוכן, אמצעים לקישוש קולות ותו לא."

ח”כ פרץ, המכהן כיו"ר השדולה להשבת החיילים הביתה, הוסיף: "בשם משפחות החיילים שאול אורון, הדר גולדין והאזרחים אברה מנגיסטו, השאם א-סייד ואברהים אבו ענימה המוחזקים על ידי חמאס בעזה, אני דורש להסיר את העמימות מההסכם ולהתנות את יישומו בהשבתם”.

ח"כ עמיר פרץ (צילום: אתר הכנסת)
Back to top button