חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"ציונות אמתית": כ-300 עולים חדשים יתגייסו כחיילים בודדים לצה"ל

רעיית ראש הממשלה הגב' נתניהו באירוע קבלת פנים לכ-300 עולים חדשים שיתגייסו בקרוב כחיילים בודדים: "עם ישראל מעריץ אתכם וגאה בכם, על כך שבחרתם לשרת בצה"ל ולהילחם למען הגנת הבית שלנו. כולנו יודעים שאם אנחנו לא נשמור על עצמנו ונגן על מדינת ישראל – אף אחד לא יעשה את זה במקומנו, ואת זה אתם תעשו עכשיו. אתם מצטרפים לצבא המוסרי ביותר בעולם"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו השתתפה הערב (חמישי) באירוע השנתי של גרעין צבר באוניברסיטת תל אביב. האירוע התקיים לכבוד כ-300 עולים חדשים שיתגייסו כחיילים בודדים לצה"ל במסגרת תכניות "צופים גרעין צבר" ו"צופים איתנו" של תנועת הצופים. לפני שלוש שנים מונתה נתניהו לנשיאת הכבוד של התכנית. 

נתניהו אמרה באירוע: "אני שמחה להגיע לכאן מדי שנה. כל פעם מחדש, כמו היום, אני מתרגשת לקבל בחיבוק חם את מאות העולים שהגיעו לכאן, במסגרת פרויקט "גרעין צבר". ברוכים הבאים הביתה, ברוכים הבאים לישראל. הבית לכל יהודי העולם, הבית של כולנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגעתם לכאן מארה"ב ומאוקראינה, מבריטניה ומרוסיה, מצרפת ומהולנד, מקנדה, מגרמניה, מאוסטרליה, מאפריקה וממדינות נוספות. עזבתם בית חם ומשפחה אוהבת. השארתם מאחור את הקולג', החברים, ובחרתם לעלות לישראל, כדי לשרת בצה"ל. אין דוגמה יפה יותר לציונות. ציונות אמתית.

מדי שנה, כשאני מגיעה לכאן לקבל אתכם, בימים המרגשים האלה אני מספרת על ההיכרות שלי עם הפרויקט הנפלא הזה של "גרעין צבר". הבן שלי אבנר הוא זה שהכיר לי את פרויקט "גרעין צבר" ב-2013, כאשר התחיל את שנת השירות שלו בגרעין "עתיד" של הצופים. הוא זה שהדביק אותנו באהבה הגדולה שלנו לצופים ולגרעין צבר.

בגרעין "עתיד" בבת ים, שם הוא הכיר את החבר'ה שהגיעו לישראל במסגרת "Year Course" וחלק מהם, חברים טובים שלו עד היום, הגיעו לאחר מכן, דרך גרעין "צבר" לשרת כחיילים בצה"ל. בפעמים ההן, ראיתי את אבנר ביניכם, הוא היה תמיד יושב כאן. הוא סיפר לי ולראש הממשלה, עד כמה הוא מעריץ אתכם, את החיילים שעוזבים את הכל, כדי לתרום למדינה ולבוא לשרת בצבא ההגנה לישראל.

בזכות אבנר, ובזכות הצוות הנפלא של תנועת הצופים, למדנו על הפרויקט הנפלא הזה, שאני גאה לשרת כנשיאת הכבוד שלו, ולסייע בכל הזדמנות אפשרית.

אני רוצה שתדעו שעם ישראל מעריץ אתכם וגאה בכם, על כך שבחרתם לשרת בצה"ל ולהילחם למען הגנת הבית שלנו. כולנו יודעים שאם אנחנו לא נשמור על עצמנו, ונגן על מדינת ישראל – אף אחד לא יעשה את זה במקומנו, ואת זה, אתם עושים עכשיו. אתם מצטרפים לצבא המוסרי ביותר בעולם.

אני מאחלת לכם שירות משמעותי ובטוח, ובכל פעם שקצת קשה, ואולי קצת לבד, אני מבקשת שתזכרו דבר אחד חשוב, אתם לא לבד, ואף פעם לא תהיו. כולנו אתכם, כולנו משפחת אחת – ותמיד נהיה כזאת. אבל תמיד תזכרו להתקשר הביתה לאבא ואמא.

אני אוהבת אתכם וגאה בכם. תשמרו על עצמכם, ותשמרו עלינו, אבל בעיקר תשמרו על עצמכם."

רה"מ בנימין נתניהו אמר בברכה ששודרה על מסך, "ברוכים השבים הביתה. זהו גם ביתכם. רעייתי שרה ואנוכי מכירים את גרעין צבר ממקור ראשון. למעשה, ממקור שני. הכרנו אותו מבננו אבנר שבילה שנה עם הצופים בבת ים. שם הוא פגש את חברי גרעין צבר. הוא בא הביתה ואמר: 'אתם יודעים כמה אני מעריך אותם. אלה חיילים צעירים, נשים וגברים צעירים שבאו מכל העולם, עזבו את משפחותיהם, ובאו לישראל כדי לשרת בצבא. איזו מסירות, איזו סולידריות, איזו מחויבות'.

ואני אומר אותו דבר בדיוק – איזו מסירות, איזו סולידריות, איזו מחויבות. אני רוצה שתדעו שההרגשה היא של כל אזרחי ישראל. אנו מתפעלים מכם עד אין קץ, וכולנו מאחלים לכם ברוכים השבים הביתה".

צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ
Back to top button