חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

המזכיר הצבאי לראש הממשלה הנכנס אבי בלוט הועלה לדרגת תת-אלוף

היום (חמישי), הועלה אלוף-משנה אברהם (אבי) אהרון בלוט לדרגת תת-אלוף בטקס חגיגי שנערך במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב. הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

תת-אלוף אברהם (אבי) אהרון בלוט כיהן כמפקד חטיבת הקומנדו בשנה האחרונה, ויחליף בתפקידו את תת-אלוף אליעזר טולדנו, אשר כיהן בתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה במהלך שלוש השנים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד אוגדת עזה.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "המזכיר הצבאי לראש הממשלה הוא תפקיד רגיש מאוד, תפקיד ייחודי. בשל האחריות והקרבה הישירה של איש צבא לראש ממשלה, לאדם או לקצין שממלא את התפקיד יש חשיבות עצומה. אני חושב שאתה אליעזר, הבאת לתפקיד תבונה עמוקה, אומץ לב ועמוד שדרה. היית נציג נאמן של צה"ל ומערכות הביטחון אצל ראש הממשלה. אבי מקבל היום את התפקיד ביד בוטחת. קצין מעולה, שביצע את כל התפקידים המרכזיים שצה"ל יודע להציע למפקדיו המצטיינים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

המזכיר הצבאי לראש הממשלה היוצא, תת-אלוף אליעזר טולדנו: "הרמטכ"ל, תודה רבה על שהאמנת בי, מעטים הקצינים בצבא שזוכים לראות את מפקדם, מפקד צה"ל, כפי שאני ראיתי, היית לי דוגמא ומופת לאומץ לב, הנשען על מקצועיות. תחת פיקודך אני מרגיש שאנחנו יוזמים ללא הרף, יוזמה מתוך שיקול דעת, אחריות עצומה וניסיון עשיר. אני משוכנע שאויבינו יודעים שהגה הצבא נמצא בידיים של אדם שאין לנצחו. בשנים האחרונות, סמוך לשולחן הזה, ייצגתי את ראש הממשלה כמזכירו הצבאי, משולחן זה אספתי ידע על מנת להציג את עמדת צה"ל ומשרד הביטחון לשולחנו. אני יכול להגיד בגאווה שהייתה לי הזדמנות לומר בכל פה את דעתי האישית. זכיתי לאוזן קשבת ממך הרמטכ"ל, מכל מפקדי, חברי וחברי המטה הכללי. אבי היקר, לפני שלוש שנים עמדתי כאן, מח"ט צעיר, תמים, לא כל כך מבין מה קורה ולא מדמיין מה אחווה. מה שעשיתי וזה אני ממליץ גם לך, כמו צנחן טוב, ספרתי 21, 22, 23, הצמדתי רגליים, ובשלב מסוים החופה נפתחה".

צילום: דובר צה"ל

מדברי המזכיר הצבאי לראש הממשלה הנכנס, תת-אלוף אברהם (אבי) אהרון בלוט: "החוויה לפקד על עוצבת הקומנדו הייתה בעיני מסע מדהים, כל יום התחדש משהו. גיבוש תפיסות, הטמעת אמצעי לחימה חדשים ועכשיו גם בית הספר לקומנדו שקורם עור וגידים. דעתי ידועה, אני חושב שמדובר בלא פחות ממהפכה בצה"ל ובניית כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה"ל. אני מודה על הזכות להוביל את זה בתקופה כל כך משמעותית. אליעזר, תודה רבה על חפיפה ישירה, חדה, מקצועית ומהירה. טביעות האצבעות שלך ניכרות בכל פינה שהגעתי אליה לצורך החפיפה, גם איתך וגם בלעדיך. ברור מאוד שהטבעת חותם משמעותי בתפקיד".

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

Back to top button