חדשות הארץמבזקיםספורט

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי הלך לעולמו

יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל וקבוצת הפועל פתח תקווה לשעבר גברי לוי הלך הלילה (חמישי) לעולמו בגיל 80. לוי נכנס לעולם הכדורגל בשנת 1996 לאחר ששנים עסק במחול למעשה מאז היותו בן 15 כשהשתתף בלהקת "עלומים פתח תקווה" בהדרכתו של יונתן כרמון.

הוא למד שיעורי בלט קלאסי וג'אז ובשנת 1973 אף ניהל במשך כשלוש שנים את להקת המחול של צה"ל. לוי הדריך במשך השנים להקות מחול רבות, בהן: עמק הירדן, עמק יזרעאל, שער הנגב, גליל מערבי, בית הגפן בחיפה, הדרים רחובות, פעמי אביב בתל אביב, ותיקי פתח תקווה ולהקת אשקלון.

לוי אף שימש כוריאוגרף בהצגות שונות בתיאטרון הבימה ורבים אף זוכרים אותו על מסך הטלוויזיה כשופט בתוכנית הטלוויזיה "רוקדים עם כוכבים" בין השנים 2005-2006 וב-2007 כששימש כחבר בפאנל התוכנית "יציע העיתונות" בערוץ ספורט 5+.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לוי כיהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל במשך 7 שנים עד לשנת 2003.

מהתאחדות לכדורגל נמסר: "אנו מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי. בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, לוי פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת. לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות. מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת: "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

גברי לוי (צילום: מתוך ויקיפדיה)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח