חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אלוף-משנה דוד סונגו מונה למפקד עוצבת "עקבות הברזל"

היום (רביעי), מונה אלוף-משנה דוד (דודו) סונגו למפקד עוצבת "עקבות הברזל". טקס החילופים נערך באתר "יד לשריון" בלטרון, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף עודד בסיוק, מפקדי החטיבות באוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה דודו סונגו מחליף בתפקידו את אלוף-משנה אוהד נג׳מה אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד ולמטה.

מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף עודד בסיוק: "אוהד, אין ספק שהיום, ניכר כי מימשת את אחריותך בהתאם לDNA שהגדרת: ניצחון, אנשים ומקצוענות. הטבעת חותם האישי, בצניעות וערכיות שאין שניה לה, מפקד קשוב ואכפתי ששם את איכות הטיפול באנשיו תמיד לנגד עיניו. הירידה לפרטים והסטנדרטים הגבוהים היוו נר לרגליך לאורך כל התקופה. הובלת את החטיבה לאימונים איכותיים במיוחד והשפעת רבות על הפעילות המבצעית שם נפגשנו תכופות, גם בארבעת החודשים האחרונים. אאחל לך הצלחה בתפקיד הבא. מפקד החטיבה הנכנס, אלוף-משנה דודו סונגו, עבדנו יחדיו בעבר הלא רחוק והבחירה בך לתפקיד הייתה טבעית וברורה בעיני. אין לי ספק שתוביל את מפקדי ולוחמי חטיבה 401 בזכות יכולותיך וניסיונך המבצעי, שצברת במהלך שנות שירותך בצה"ל, במלחמות ובמבצעים הרבים בהם השתתפת. ברור לי שאתה הוא המפקד המתאים והראוי ביותר לפקד על החטיבה, להוביל תהליכי התחדשות ומוכנות אשר ימשיכו לקדם את חטיבה 401 להישגים גבוהים וחדשים. ברור לי, כי החטיבה, מפקדי הגדודים והמטה, הקצינים הנגדים והלוחמים, ילכו אתך בדרך זו. חטיבה 401 עומדת בימים אלה על המשמר, בגבול הצפון ובגבול רצועת עזה. הגדודים והיחידות, בעוז ובענווה, במקצוענות ובדבקות, פועלים יומם וליל, למול האתגרים הניצבים בפניהם. זה המקום להביע הערכה רבה לכולכם על הפעילות המבצעית והאיכותית, ועל כושר העמידה לאורך זמן".

מפקד עוצבת "עקבות הברזל" היוצא, אלוף-משנה אוהד נג׳מה: "מה מייחד את חטיבה 401? מהו הקוד הגנטי שלה? מהי הנוסחה שחובה עלינו לשמר? עם סיום תקופת הפיקוד שלי, מצאתי לטעמי את התשובה המסתכמת בשלושה מרכיבים: ניצחון, אנשים ומקצוענות, שלושת הנדבכים הללו הם הקוד הגנטי של עקבות הברזל. ניצחון כמשמעו ועמידה במשימה הם מהות עשייתנו הצבאית. אין לנו אפשרות אחרת חוץ מניצחון בכל מפגש. אנשים הם המרכיב הייחודי בעוצמת החטיבה, הבא לידי ביטוי ברעות ואחוות לוחמים, פיקוד מכבד בגובה העיניים ורתימה של כל הפקודים לשירות משמעותי ביחידה לוחמת. חבריי לפיקוד החטיבה, למדתי מכם מהי שליחות, אחריות, חברות ועזרה הדדית. אבל בעיקר ידעתי כי יש על מי לסמוך, יש צוות שיוביל את החטיבה באתגרים מורכבים. סונגו, ידידי, אתה מקבל היום חטיבה לוחמת ומוכנה. חץ דרוך המכוון ללב אויבנו. את כל תפקידיך הפיקודיים עשית בחטיבה ואתה מכיר אותה לפני ולפנים. אין לי ספק שאתה האיש הנכון בזמן הנכון וכי תוביל את החטיבה לפסגות נוספות. אני מאחל לך הצלחה רבה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד עוצבת "עקבות הברזל" הנכנס, אלוף-משנה דוד (דודו) סונגו: "לפני כ-23 שנים, עמדתי במגרש המסדרים כאן בלטרון, נשבעתי אמונים לצבא ההגנה לישראל, ובתוך כך לחטיבת עקבות הברזל. מרבית שירותי הצבאי היה כחלק ממשפחה מפוארת זו. החל מתפקידי כלוחם, דרך תפקידי הפיקוד השונים, וכיום עומד אני כאן בגאון ומקבל את הפיקוד על החטיבה. אוהד, הערכה רבה על חפיפה איכותית וממוקדת. הובלת את החטיבה להישגים משמעותיים בתקופתך. התבעת חותמך בתחומים רבים, שיכוונו ויסיעו להתפתחות החטיבה בהמשך דרכה. ואחרונים יקרים, קצינים, נגדים ולוחמי החטיבה, קצרה היריעה מלהכיל את הערכת עשייתכם המשמעותית בהגנת המולדת, ועל אופן ההתמודדות המקצועית עם אתגרי היום-יום. כחטיבה מבצעית סדירה, נמשיך לשפר את מוכנותנו לאתגרים הבאים, נהיה דרוכים, מהירים וחדים לכל אתגר וכל זירה וחזית. מכאן, נמשיך לחרוט על דגלנו את החתירה לניצחון, נהיה ראשונים לכל משימה תוך הפגנת מקצועיות, תעוזה, תחבולה, יצירתיות ושכל ישר. נצטיין בשגרה, בנורמות ובסטנדרטים. כל זאת על בסיס כבוד האדם ואהבת הארץ והמולדת".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button