בריאותחדשות הארץמבזקים

ילדה בת 8 מהצפון בלעה מסמר במהלך משחק עם חברה

ד"ר אבי און, מנהל יחידת גסטרו ילדים, הצליח לשלוף באמצעות אנדוסקופ, מסמר באורך 5 ס"מ שילדה בלעה בטעות.

בסוף השבוע שעבר, הגיעה למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה, ילדה בת 8 , מבועיינה נוג'ידאת, לאחר שבלעה בטעות מסמר ברזל באורך 5 ס"מ. ככל הנראה במהלך משחק עם חברה, ניסתה הילדה לחורר בקבוק מים בחלקו התחתון, באמצעות מסמר, היא נעצה את המסמר בבסיס הבקבוק ואח"כ ניסתה לשלוף אותו בעזרת שיניה, המסמר עף לתוך הלוע ונבלע.

ד"ר אבי און, מנהל יחידת גסטרו ילדים, מסביר, "במקרה בליעה של חפץ חד וארוך כמו מסמר, הסכנה גדולה, חייבים לנסות לשלוף אותו במהירות לפני שהוא עובר את הקיבה ואז אין אפשרות לשלוף אותו באמצעות אנדוסקופ, חייבים לבצע ניתוח. צריך לזכור שבמקרה של עצם ארוך וחד הסיכונים רבים, יש חשש לפגיעה או יצירת חור בוושט, במעי הדק או
בקיבה " .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הילדה הובהלה לחדר ניתוח , "נכנסנו עם האנדוסקופ אך לא הצלחנו לאתר את המסמר בקיבה , בהמשך התברר שהמסמר הגיע לתרסריון. במעיים תהליך ההוצאה של עצם זר וחד הרבה יותר מורכב. בתהליך איטי הצלחנו בעזרת האנדוסקופ לתפוס את המסמר , להעבירו לקיבה ומשם לשלוף ולהוציא אותו דרך הוושט…"

הילדה שוחררה לביתה למחרת כשהיא חשה בטוב. ד"ר אבי און חוזר ומזהיר ילדים והורים לגלות עירנות רבה ולא להכניס לפה חפצים קטנים, חפצים חדים או כל חפץ שיכול להיות מסוכן.

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

תגובה אחת

Back to top button