חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: תושבת אבו טור תמכה בחמאס והסיתה לטרור בפייסבוק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אמש (שני) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד תושבת אבו טור בת 39 בגין עבירות גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועבירות הסתה לטרור. על פי כתב האישום, במועדים שונים במהלך התקופה שבין ינואר 2017 ועד סמוך למועד מעצרה פרסמה הנאשמת במספר רב של הזדמנויות בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שברשותה דברי שבח הזדהות אהדה ותמיכה בארגון טרוריסטי, ארגון החמאס, לרבות הזרוע הצבאית של ארגון חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם וכן קריאות להסתה למעשה אלימות וטרור. במאי 2018 נחסם חשבון הפייסבוק של הנאשמת בשל אופי הפרסומים שפרסמה הנאשמת ברשת החברתית. משהבחינה הנאשמת שחשבונה נחסם, פתחה חשבון חדש בפייסבוק ובו המשיכה להחזיק ולפרסם פרסומים עד ליום מעצרה.

ביום 26.7.18 ביצע מוחמד טארק פיגוע דקירה בישוב אדם בו רצח באמצעות סכין את יותם עובדיה ז"ל ופצע שניים אחרים. המחבל נורה ונהרג. באותו היום העלתה הנאשמת לחשבון הפייסבוק פרסום ובו תמונתו של המחבל מוחמד טארק ודברים שכתב בטרם ביצע את הפיגוע. בצד שיתוף הפרסום של המחבל פרסמה הנאשמת פרסום בו כתבה – "הלא הגיעה זמנה של מהפיכה זו, אלוהים סלח לנו על אודות חוסר העשייה בנוגע לאקצא. זוהי צוואת השהיד, תשננו טוב"

ביום 9.1.18 נרצח הרב רזיאל שבח על ידי חולית מחבלים שירו לעברו. אחמד ג'ראר, אחד מחברי החוליה, נורה ונהרג על ידי כוחות הביטחון ביום 5.2.18. למחרת מותו של המחבל, פרסמה הנאשמת בחשבון הפייסבוק את תמונת בנה לצד תמונת המחבל אחמד ג'ראר עליה נרשם "ברכות למי שהלך בדרך האהבה וחזר שהיד". בצד התמונה העלתה הנאשמת פרסום בו כתבה "להתראות גיבור. על אובדנך המעוז דומע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום 9.10.17, יום השנה למות המחבל מוסבח אבו סביח שביצע את הפיגוע בירושלים בו רצח בירי את השוטר יוסי קירמה ז"ל ואת לבנה מליחי ז"ל, פרסמה הנאשמת בחשבון הפייסבוק את תמונת המחבל מוסבח אבו סביח על רקע כיפת הסלע ומסגד אל אקצא יחד עם קריקטורה של רעול פנים מחזיק רוגטקה והכיתוב "המהפכה ירושלים". בצד התמונות רשמה הנאשמת "ותישאר קולו הפנימי של האריה בעזרת אלוהים לא משנה כמה אכזבו המאכזבים בה הערמומיים .. האקצא לא מתגעגע לאף אחד כמו שהוא מתגעגע לאבירות שלך ולגבורתך יא אריה אלאקצא".

ביום 26.9.17 בוצע פיגוע בהר אדר בו נרצחו השוטר סולומון גברייה ז"ל ושני אזרחיים, יוסף עותמאן ואור אריש ז"ל. בו ביום, בעקבות הפיגוע, העלתה הנאשמת לחשבון הפייסבוק פרסום בו כתבה "אלוהים גדול ולאל התודה. הרג 3 ציונים בפיגוע ירי בירושלים הכבושה" וכן הוסיפה תיוג "#המהפכה(אלאנתפאדה) _ מתמשכת" בצירוף סימני V.

ביום 14.7.17 בוצע פיגוע בהר הבית בו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן ז"ל. בו ביום, בעקבות הפיגוע, העלתה הנאשמת לחשבון הפייסבוק פרסום ובו תמונת שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע כשהם מצולמים בהר הבית. בצד הפרסום רשמה הנאשמת "מבורכת לכם "השהאדה" בכל מידות עלי האדמה והשמיים .. אתם כבוד אלוהים והקדיש לכם אותה באזורים הטהורים והמקומות הכי קדושים .. כן , החיוך שלכם בגן עדן יותר יפה בעזרת אלוהים".

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

אילוסטרציה
Back to top button