חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

עדאלה: "פתחו בחקירה פלילית – העדויות מוכיחות כי ההרג היה בלתי חוקי"

עדויות הצבא הישראלי שהתקבלו בעדאלה שופכות אור על התקפת מל"ט מ-2014 שבה נהרגו ילדי משפחת בכר בחוף עזה; התעלמות היועמ"ש במשך שנים מוכיחה כי מנגנון החקירה הפנימי בישראל אינו יכול לספק מענה הולם לקורבנות.

מנכ"ל מרכז עדאלה חסן ג'בארין פרסם היום (שני) הצהרה ביחס להתקפת המל"ט החמוש של צה"ל בה נהרגו ארבעה ילדים פלשתינים צעירים ששיחקו בחוף הים של עזה ב-2014.

"מרכז עדאלה פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית ולדחות את סגירת חקירת הצבא, נוכח העובדה כי עדויות החיילים הישראלים המעורבים בהתקפה הקטלנית מעידות בבירור על רשלנות פושעת ביחס לחיי אדם. עדויות שמסרו עדי ראייה שהוגשו על ידי עדאלה ליועמ"ש מוכיחות גם הן כי ההרג היה בלתי חוקי. אנו דרשנו כי היועמ"ש יפתח מחדש את התיק וכן יפתח בחקירה פלילית על בסיס החוק הפלילי הישראלי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי. העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה עדיין לא הגיב לפנייתנו מאוגוסט 2015 בעייתית ביותר, שכן היא מראה כי מנגנון החקירה הפנימי הישראלי לא יכול לספק מענה הולם עבור הקורבנות.", נכתב בהצהרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אחד הילדים שנהרגו מתקיפת צה"ל ב- 2014 (צילום: רויטרס)

תגובה אחת

  1. למה ההרגון הזה לא פותח בחקירה על החמאס שיורה טילים על ערים בישראל בלי הבחנה למה הצביעות הזאת .אסור לממשלה לתת שום אינפורמציה על כלום

Back to top button