חדשות הארץכלכלהמבזקים

שכירות חודשית בדירת 3 חדרים בתל אביב – 3,500 ש"ח

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל. היום (שני) קיימה החברה העירונית עזרה ובצרון הגרלה חמישית ל- 10 דירות המיועדות לדיור בר השגה, אשר מצטרפות לכ-130 יחידות ברות השגה שכבר אוכלסו ברחבי העיר. עיריית תל אביב-יפו וחברת עזרה ובצרון הרחיבו את תנאי הזכאות לדיור בר השגה בעיר לציבור מגוון ורחב יותר, זאת כמענה לבקשות התושבים והתוצאות מורגשות היטב בשטח!

להגרלה ניגשו כ-650 מועמדים; משפחות צעירות אשר ייהנו מדירה להשכרה במחירים מוזלים באחד משני מיזמי נדל"ן- בפרויקט "מידטאון תל אביב" ובפרויקט יסוד המעלה. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך חמש שנים. אכלוס הדירות מיידי, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לעמידת הזוכים בקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו

מספרי הזוכים מפורסמים באתר האינטרנט העירוני ובאתר ההרשמה הייעודי- https://www.tlv4less.co.il כאשר לאחר ההגרלה תתבצע בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת הדירה לפי סדר עלייתם בהגרלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי נתוני חברת "עזרה ובצרון", האמונה על ניהול הפרויקט, הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 32 שנים, 36% מהנרשמים נשואים/ידועים בציבור עם ילדים, 53% נשואים/ידועים בציבור ללא ילדים ו- 11% משפחות חד הוריות.

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל. העירייה לקחה על עצמה, כבר לפני כ-8 שנים, לייצר בפעם הראשונה במדינת ישראל את המודל לדיור בר השגה, וזאת מתוך הבנה שצריך לאפשר לבני מעמד הביניים להישאר לגור במרכזי הערים, במיוחד על רקע עליית מחירי הדיור. העירייה העמידה לצורך העניין קרקעות עירוניות ומקדמת אישורים לכ-2,600 יחידות דיור בהן, משלבת דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הועדה המקומית. העירייה משקיעה בנושא למעלה מ- 10% מתקציב הפיתוח העירוני ואף קבעה קריטריונים לתכנית המשמשת בסיס לדיון במשרדי הממשלה. על אף שמאגר דיור בר ההשגה אינו פותר את בעיית הדיור, הדבר מהווה סמן עבור ממשלת ישראל ומודל שהמדינה ורשויות נוספות יכולים לאמץ ולייצר כמות ומלאי דירות אשר ישפיעו על שוק הדיור בארץ.

הפרויקטים המשתתפים:

פרויקט מידטאון תל אביב – סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), כולל 9 יחידות דיור בנות 3 חדרים המיועדות למשקי בית בלבד (זוג /ידועים בציבור ללא ילדים, זוג/ידועים בציבור/משפחות חד הוריות עם ילדים מתחת לגיל 12). עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על 4,940 ₪ (25% כולל מע"מ מחציון הכנסה כספית ברוטו למשק בית של עשירון שביעי בהתאם לנתונים העדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

פרויקט יסוד המעלה 33- דירת 3 חדרים שמיועדת למשקי בית בלבד (זוג /ידועים בציבור ללא ילדים, זוג/ידועים בציבור/משפחות חד הוריות עם ילדים מתחת לגיל 12). עלות שכירות חודשית בפרויקט לדירה זו תעמוד על 3,500 ₪.

 

צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו

הקריטריונים ותנאי הסף בהם חלו שינויים:

• תושבות בתל אביב- יפו- תנאי זכאות זה הורחב ונקבע כי תושב תל אביב הינו מי שכתובתו הרשומה בעיר הינו במשך שלוש השנים האחרונות לפחות או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע (זאת במקום התנאי של מגורים בעיר במשך 5 שנים ברציפות).

• קריטריון הגיל- לקריטריון הקובע כי גילו של אחד הבגירים לא יעלה על 45 התווספה חלופה נוספת הקובעת כי מתמודד יכול להיות מעל גיל 45 ובלבד שבמשק הבית יש ילד אשר גילו עד גיל 12 שנים במועד הקובע, והרשום בתעודת הזהות של המועמד הבגיר.

• קריטריון ההכנסה- קריטריון זה הורחב כך שעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי בהתאם לפרסומי הלמ"ס, יתווספו 10 אחוזים. כמו כן נקבע כי קריטריון זה ייבחן בממוצע של כל החודשים בהם עבד המועמד ב-36 החודשים הקודמים למועד הקבוע.

• על מנת להקל על המתמודדים ובשונה מההגרלות הקודמות, המתמודדים לא נדרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לחתום על הצהרה שהם קראו על הפרויקט, מעוניינים בו, קראו את הקריטריונים ועומדים בהם.

רק נרשמים אשר עלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח