חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

גורם ביטחוני בכיר: "השקט בדרום נמשך כבר יומיים ברציפות"

גורם ביטחוני בכיר התייחס הערב (שני) למצב המתוח ולהפסקת האש עם חמאס ואמר כי "מאז אתמול בבוקר, כבר יומיים ברציפות, נשמר שקט מלא בגבול עזה, ללא עפיפונים ובלוני תבערה וללא חיכוך על הגדר." וציין כי "היום היתה שריפה אחת בעוטף עזה, שלא נגרמה כתוצאה במלון תבערה."

מחר בשעה 12:00 ייכנס שר הביטחון, אביגדור ליברמן, דיון הערכת מצב עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחון, ואם עד לדיון ישמר השקט, שר הביטחון ישקול לפתוח את מעבר כרם שלום במלואו ולהגדיל מחדש את מרחב הדיג, ברצועה.

במערכת הביטחון רוצים לבחון האם השקט שנשמר מאז אתמול הוא איתות מהצד השני, ואם אכן מדובר במגמה שתימשך, ישראל תשקול הקלות נוספות בימים הקרובים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברקע צריך לזכור את תוצאות תקיפת צה"ל ביום חמישי ואת הפלת בניין הבט"פ וכן את אירועי הגדר בשישי שבהם נהרגו 3 פלסטינים וכ- 150 נפצעו.

הגורם הבכיר ציין כי המטרה היא להראות לרחוב בעזה שיש להם מה להרוויח מהשקט ומה להפסיד מטרור העפיפונים והגדר.

מוקדם יותר היום, ביקר שר הביטחון ליברמן באוגדת עזה וקיים דיון הערכת מצב, יחד עם הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום, מתפ"ש, מפקד אוגדת עזה ונציג השב"כ.

בתום הערכת מצב אמר שר הביטחון ליברמן: "קודם כל, אני רוצה להביע הערכה למפקדים ולחיילים הנחושים וחדורי רוח הקרב, שעושים עבודת קודש למען ביטחונם של אזרחי ישראל. מאז תחילת אירועי 'צעדת השיבה' חמאס ספג 168 הרוגים, 4,348 פצועים ועשרות תשתיות טרור שהושמדו. השאלה של סבב הלחימה הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי'. אני בטוח שאנחנו נעשה את מה שצריך ואיך שצריך."

השר ליברמן הוסיף, "אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית. מדיניות ביטחון אחראית אינה מענה, לא לטוקבקיסטים, לא לכותרות בעיתונים ולא לדעת הקהל. אנחנו ערוכים ויודעים מה לעשות ואיך לעשות."

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

תגובה אחת

Back to top button