חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מפכ"ל המשטרה קיים הערכת מצב ביטחונית, מחוז דרום מתגבר כוחות

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, קיים הערב (חמישי) הערכת מצב ביטחונית מיוחדת בהשתתפות מפקד מחוז דרום, ניצב מוטי כהן ומטהו מפקדי מרחבי לכיש ונגב, וכן גורמי המטה הארצי, על מנת לעמוד מקרוב אחר מוכנות המחוז הדרומי והכוחות החבירים, אל מול האתגרים הביטחוניים. המפכ"ל הגיע לאזור בעקבות התגברות הירי אל עבר עוטף עזה והישובים הסמוכים ולאור תמונת המודיעין שהועברה מצה"ל למשטרת ישראל.

בהערכת המצב שקיים המפכ"ל, השתתפו גם גורמי צה״ל מאגף המבצעים ופיקוד העורף, מד״א, כב״ה, שב"כ וגופי ביטחון נוספים. המפכ״ל קיבל סקירה ממפקד מחוז דרום במשטרה על היערכות כוחות המשטרה ומשמר הגבול ופריסתם בגזרה, לצורך מתן מענה מיטיבי לאיומים השונים ומתן שירות וביטחון לאזרחים.

במהלך הערכת המצב אמר המפכ״ל: ״משטרת ישראל נערכה לתגבור נוכחות במרחב הציבורי ולמתן מענה מיטבי לאוכלוסייה בשעת חירום ומענה חבלה ובידוד זירות באזורי הנפילות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר בעיתוי רגיש מבחינת ההתרחשויות ומשטרת ישראל ממשיכה בהיערכות מוגברת בדרום מול האיומים הישירים של ירי תלול מסלול, מול כלל התרחישים הבטחוניים שעלולים להתממש חלילה בחסות הירי, כמו גם מול השלכות האירועים בתחומי הסדר הציבורי, התנועה ותחומים נוספים.

מחוז דרום וכוחות ההצלה העמידו כוחות תגבור וכוננות, תוך סיוע וגיבוי יחידות ארציות הערוכות לתת מענה לתרחישים השונים על פי הפקודות.

בסיכום הערכת המצב, שיבח המפכ״ל את שיתוף הפעולה בין גורמי הבטחון וההצלה וכן את המשמעת האזרחית הראויה לציון – משמעת שמצילה חיי אזרחים, והוסיף: "יש לתת דגש בהסברה על זמן ההתראה הקצר וכן לגבי זמן השהייה הנדרש במרחב המוגן לאחר הירי, לאור תרחיש של מטחי ירי רצופים.
כמו כן יש לתת דגש מקביל לנושא הביטחון השוטף זאת במקביל לאיומי חזית הדרום ולמקד נוכחות ובולטות באיזורים בהם הייתה פגיעה על מנת לחזק את תחושת הביטחון של האוכלוסייה״.

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב מוטי כהן, ציין: "אנו במחוז הדרומי מחויבים להמשיך לפעול תוך שילוב זרועות מלא עם הצבא ויתר גופי הביטחון והחירום וראשי המועצות על מנת להבטיח ביטחון מקסימלי ומענה מיטבי לתושבי הדרום. לצד מתן המענה לאירועי הירי יש חשיבות רבה לתשומת לב גם לאירועים ולתרחישים בלתי צפויים אחרים".

הנחיות לציבור המתגורר באזור:

בהקשר זה משטרת ישראל מבקשת להדגיש בפני האזרחים המתגוררים או מבקרים באזור:

• אין לגעת בגופים זרים, שרידי טילים, עפיפונים ובלונים לא מוכרים העלולים להכיל חומרי בערה וחומרי נפץ שטרם התפוצצו.

• במידה ומאתרים חפצים חשודים מעין אלו, יש להתקשר ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד המשטרה בטלפון – 100 ולהשאיר את הטיפול המקצועי בהם לחבלני משטרת ישראל.

• יש להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף ולשהות במרחבים המוגנים על פי ההוראות.

חשוב לזכור – משמעת אזרחית מצילה חיים.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button