חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הסלמה בדרום: 150 שיגורים מעזה לעבר ישראל, בת 30 נפצעה קשה באשכול

הבוקר (חמישי) בשעה 05:32 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על נפילה במועצה אזורית אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לצעירה כבת 30 במצב קשה כשהיא סובלת מחבלה בחזה ובגפיים ולגבר נוסף שנפצע קל.

חובש בכיר במד"א עמרם אסור סיפר: "קיבלו קריאה על נפילה עם נפגעים במועצה. בכניסה לישוב, תוך כדי שיחה טלפונית עם מזמינת האמבולנס נאמר לנו כי הפצועה נמצאת ברכב פרטי בסמוך לאחד הבתים, פיצלנו את הכוחות שלנו, צוות הניידת טיפול נמרץ חבר לרכב ואמבולנס נוסף נסע לזירת האירוע. ברכב שכבה אישה תאילנדית כבת 30 בהכרה כשהיא סובלת מפציעה מדממת, הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ותרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותה במצב יציב לבי"ח. צוות האמבולנס שסרק את הזירה איתר גבר שנפצע באורח קל ופינה גם אותו לבית החולים."

ארכיון (צילום: דוברות מד"א)

במשטרה שבים ומזכירים לציבור: לא להתקרב לזירות נפילה ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש להישמע להנחיות השוטרים, כוחות הביטחון החירום וההצלה ופיקוד העורף.

מאז החל סבב ההסלמה הנוכחי נורו מרצועת עזה כ- 150 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, אשקלון ונתיבות. עד כה טופלו 25 נפצעים מרביתם במצב קל ומטופלים בבית החולים ברזילי באשקלון ומקצתם מטופלים בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

במקביל לשיגורים מרצועת עזה תקף צה"ל כ-140 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו: מתחמים צבאיים, פירי מנהרות, מחסני אמל"ח, מחנות אימונים, אתרי שיגור רקטות ואתרים שונים לייצור אמצעי לחימה.

לפני זמן קצר נשמעה אזעקה במועצה האזורית חוף אשקלון ולאחר מכן פיצוץ בעקבות פגיעה ישירה. לפי שעה לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהנפילה.

פיקוד העורף פרסם הנחיות ליישובי העוטף ומרכז הנגב ואסר על התקהלות בשטח פתוח. אין לימודים, פעילויות בעוטף לא יתקיימו ובמרכז הנגב יוכלו להתקיים רק במרחב מוגן, כל התכנסות במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. לא תתאפשר התכנסות בשטחים פתוחים. כמו כן עבודות חקלאיות בעוטף לא מאושרות.

הלילה התכנסו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המטה לביטחון לאומי ובכירים נוספים במערכת הביטחון לדיון הערכת מצב שהתקיים בקרייה בתל-אביב על מנת לבחון את התגובה הישראלית להסלמה הנוכחית.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button