חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן ברמת הגולן: "עוקבים אחרי ההתפתחויות ומוכנים לכל תרחיש"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (שלישי) בתרגיל שריון ברמת הגולן, יחד עם הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הצפון.

במהלך הביקור אמר שר הביטחון: "הבוקר ביקרתי ברמת הגולן בתרגיל שריון ואני מודה שהתרשמתי בצורה הכי משכנעת שיש לנו חיל שירון מוכן, ערוך ויודע מה משימתו. מאז כניסתי לתפקיד, לפני קצת יותר משנתיים, אני עוקב מקרוב אחרי חיל השריון, שלפני כמה שנים מצא את עצמו בתוך משבר עמוק, עם ירידה קשה במוטיבציה לגיוס. מאז אנחנו עוקבים ורואים את כל הדרך הארוכה שעשה חיל השריון בשנתיים. אולי ההמחשה הטובה ביותר היא שיעורי הגיוס שקפצו פי 3. היום למעשה הביקוש עולה על כל היצע. מעולם לא היו כאלו היקפי ביקוש בקרב החבר'ה הצעירים להתגייס לחיל השריון. לדעתי, המגמה הזאת גם תימשך בשנים הקרובות עם הכניסה של טנקי מרכבה סימן 4 החדשים והמתקדמים.

מה שגם חשוב לציין, זה שחיל השיריון היה ויהיה כוח המחץ העיקרי של צה"ל בכל תמרון קרקעי ובמיוחד כאן בצפון.
ממול אנחנו רואים את צבא סוריה שלא מסתפק בהשתלטות על כל השטח הסורי, אלא בפירוש בונה צבא יבשה רחב, חדש, שיחזור למימדיו הקודמים ואף מעבר לזה. לכן, אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ואנחנו מוכנים לכל תרחיש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם אפשר התייחסות לחידוש הסנקציות?

השר: "חידוש הסנקציות על איראן זה דבר שמתבקש במיוחד מאלו שנלחמים בטרור. צריך להבין שההסכם האחרון הביא מיליארדי דולרים למשטר האייתולות, שהשתמשו בו לא לטובת האזרחים, אלא לטובת טרור וחתרנות בכל המזרח התיכון. התקציב של משמרות המהפכה וכוח קודס, לאותה פעילות חתרנית, כולל מימון פעילות של כוח קודס בסוריה, מימון חיזבאללה, מימון המיליציות השיעיות בעיראק, מימון המיליציות של החות'ים בתימן, מימון של החמאס והג'יאהד האסלאמי מסתכם ב-2.5 מיליארד דולר בשנה. צריך להבין איזה משטר אידיאולוגי, קיצוני קיים באיראן. למרות כל הקשיים וכל הבעיות מבפנים הם ממשיכים להוציא מעל 2 מיליארד דולר בכל שנה ומתכוונים להוציא אף יותר. לכן, כשמדברים על הסיוע לכלכלת איראן זה לא סיוע לכלכלת איראן, מה שדיברו מנהיגי אירופה, זה סיוע למשטר האיראני. זה לא סיוע לכלכלה האיראנית, זה לא סיוע לעם האיראני, זה סיוע למשטר האיראני שמפיץ טרור על אדמת אירופה כולל בתקופה האחרונה. לכן, אנחנו תומכים מאוד בהחלטה של הנשיא טראמפ ואני מקווה שגם בשלב ב', באותן סנקציות בחודש נובמבר, נראה גם יישום שלהן."

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח