חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף אביעד דגן מונה למפקד בסיס חצרים בדרום

היום (ראשון), מונה תת-אלוף אביעד דגן למפקד בסיס חצרים. טקס החילופים נערך בבסיס חצרים, במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף אביעד דגן מחליף בתפקידו את תת-אלוף אבשלום עמוסי אשר כיהן בתפקיד זה במשך יותר משלוש שנים. תת-אלוף אבשלום עמוסי מסיים את שירותו בחיל האוויר לאחר 30 שנים משמעותיות כמפקד ולוחם בחיל האוויר.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר בטקס כי "בשלוש השנים וחמשת החודשים האחרונים הוביל את הבסיס תא"ל אבשלום עמוסי. עמוסי, בכישרונו ובמנהיגותו – משך את הבסיס כולו קומה אחת נוספת מעלה, והרחיב את גבולות האפשרי. הבסיס הוביל את החיל כולו במערכה שבין המלחמות, וחרש תלמים ראשונים של תורות לחימה ועשייה מבצעית במרחבים בהם טרם פעלנו. וכך, בידו האחת הוביל עשייה מבצעית, ובידו השנייה חינך, טיפח והדריך את פרחי הטיס, את הקצינים ואנשי הקבע הצעירים, ואת חיילי הבסיס. בעוד רגעים אעביר את הפיקוד לאביעד. מפקד יוזם ואמיץ שרכש חוויות פיקוד וניהול מגוונות ומעשירות לאורך חייו. אביעד, אתה מקבל נכס יקר – את הפיקוד על אנשי חצרים. הובל אותם בדרך הנכונה למחוזות הנכונים. מפקדים, אנשי בח"א 6, בחודשים האחרונים המתיחות בזירה הצפונית והזירה הדרומית עולה. חיל האוויר פועל מבצעית מידי שבוע. העתיד- מחייב אותנו לשיפור וללמידה, כך שנהיה ערוכים לאתגריו. בסיס חצרים ימשיך לפעול ולהוביל את העשייה. עשו זאת מתוך תחושת גאווה ושייכות, מתוך מקצועיות ומיומנות. סומך עליכם – עלו והצליחו!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס חצרים היוצא, תת-אלוף אבשלום עמוסי אמר כי "תמונות רבות חולפות לנגד עיני בעומדי נרגש כאן לפניכם הערב. מטוסי רעם וסופה הממריאים באישון ליל בדרכם למשימות עלומות, מורכבות. בוגרי קורס טיס המניפים כובעים אל על ומעליהם מטוסי הצוות מעטרים את השמיים. טקסי יום הזיכרון בו חיבקנו יחדיו את המשפחות השכולות וזיכרון הנופלים חיזק את פועלינו. תמונות רבות ותמונה אחת חשובה מכל, תמונת פניכם אנשי חצרים, אנשי, המחוללים את עוצמת הבסיס ומבטיחים את עתידו. אביעד, גאה אני להעביר לך את הפיקוד. מנוסה, חכם וחד טעון בערכים מוצקים מבית. בטוח אני שתדע לכבוש פסגות חדשות. העשייה עד כה מעוררת גאווה, אך הצלחות העבר אינן ערובה להישגי העתיד. מחויבים ללמידה בלתי פוסקת בקבועי זמן קצרים, לרמת דריכות ומוכנות גבוהה, להקדים מענה לכל אתגר. בהביטי בכם, יודע אני, שיש על מי לסמוך. מודה וגאה על הזכות לפקד עליכם.״

צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס חצרים הנכנס, תת-אלוף אביעד דגן אמר בטקס: "ביוני 1993, עמדתי בדיוק כאן, במסדר כנפיים של קורס 128 ויצאתי לדרך ארוכה, אותה אז עוד לא דמיינתי. היום, 25 שנים לאחר מכן, אני גאה לקבל את הפיקוד על הבסיס הכחול הצברי הראשון, בו קיבלתי את הכשרתי הראשונה כלוחם צוות-אוויר. חיל האוויר היווה תמיד רגל קריטית בביטחון מדינת ישראל. משנה לשנה, ומתקופה לתקופה אחריות זו רק הולכת ומתעצמת. נמשיך בטיפול ובטיפוח אנשי הבסיס. נשמר את הרוח המשלבת בין משימתיות למשפחתיות. בין חדות ותחקיר נוקב לרעות שאין כמותה. בין לקיחת סיכונים לרמת ביצוע בטוחה על הקרקע ובאוויר. בין עבודה קשה וביצוע המשימה לפיתוח אישי וזמן משפחה. נמשיך בשיתוף הפעולה עם יישובי הסביבה על מנת להעצים ולחזק את פיתוח הבסיס וסביבתו כחלק ושגשוגה של מדינת ישראל. במילה אחת "נמשיך". בשתיים "נמשיך ונאיץ"."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח