חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן ובנט סיכמו: הפנימייה הצבאית באור עציון לא תיסגר

בהנחיית שר החינוך, נפתלי בנט, ושר הביטחון אביגדור ליברמן, חתמו הערב (חמישי) משרדי הביטחון והחינוך על הסכם שמסדיר את המשך פעילותה של הפנימיה הצבאית באור עציון.

על-פי ההסכם, משרד החינוך יממן את העלות השוטפת של הפנימייה הצבאית, כאשר האחריות לניהולה תעבור מצה"ל לאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון (בדומה לפנימיה הצבאית בחיפה). עוד סוכם כי משרדי החינוך והביטחון יממנו במשותף את שיפוץ הפנימייה, בהיקף של כ-9 מיליון ש"ח, ואת הבאתה לסטנדרט אזרחי בהיבטי בטיחות, הנגשה ורווחה לחניכים. משרד החינוך יישא בכ-6.5 מיליון ש"ח מתקציב השיפוץ. משרד הביטחון יישא ביתרת הסכום ויהיה אחראי על הביצוע. מזכר ההבנות שעליו חתמו מנכ״לי שני המשרדים יאפשר לפתוח את הפנימייה הצבאית בתצורתה החדשה כבר בראשית שנת 2019, כאשר עד אז המחזור הקרוב יתחיל את לימודיו במוסדות ישיבת אור עציון.

שר החינוך, נפתלי בנט אמר: ״אני שמח שהצלחנו להסיר את איום הסגירה מעל פנימיית אור עציון. מדובר במוסד חינוכי עתיר זכויות, אשר חינך דורות של מפקדים בצה״ל וחרט על דגלו את אהבת העם והארץ. רבים מבוגרי הפנימייה שירתו בתפקידי הלחימה המובחרים ביותר והגנו על המדינה בגופם. פנימיית אור עציון היא תמצית הציונות. לא הייתה סיבה לסגור אותה מלכתחילה ולכן החלטתי שמשרד החינוך יהיה זה שיממן את הפנימייה, על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה המבורכת למען עם ישראל ומדינת ישראל. זו בשורה נפלאה למורי ותלמידי אור עציון, לבוגרי המוסד הנפלא הזה ולתלמידים שעוד יבואו בשעריו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר כי "הפנימיה הצבאית באור עציון היא מוסד חינוכי מפואר שיש לטפח ולא לסגור, בדיוק כמו הפנימיה הצבאית בחיפה שאת המשך קיומה הבטחתי לשנים קדימה. אני מודה לכל השותפים למאמץ. מדינת ישראל תרוויח דורות של מפקדים ולוחמים שימשיכו להשפיע על מדינת ישראל, על צה"ל ועל החברה כולה".

צילום: אתר הכנסת
Back to top button