חדשות הארץמבזקים

13 שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה, בז עם חפץ חשוד אותר באשכול

אין גבול לאכזריות. הערב (חמישי) נמצא בז קשור בשתי רגליו בשטח חקלאי באזור ניר עוז, אליו מחובר חוט עם חפץ חשוד. הציפור נתקעה בקו נוע בשדה חקלאי בישוב ולמקום הוזמנו פקחי רשות הטבע והגנים לבדיקה.

מנהל מרחב נגב צפוני ברשות הטבע והגנים, עזרא ששון אמר הערב: "נמצא היום בז קשור בשתי רגליו בשטח חקלאי באזור ניר עוז. לא נמצא מנגנון התבערה ולכן לא ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בבז שנעשה בו שימוש לשריפת השטח. בדרך כלל בזים שמוחזקים בשבי קשורים ברגל אחת ולכן המצב בו נקשר הבז חריג ומעלה את הסבירות שנשלח למטרה זו."

צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול

צילום: רשות הטבע והגנים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רשות הטבע והגנים

בתוך כך הודיע הערב דובר כבאות והצלה מחוז דרום כי משעות הבוקר ועד לרגע זה פעלו לוחמי האש ובסיוע של צה"ל, קק"ל, רט"ג ורבשצים בגזרת עוטף עזה ב 13 אירועי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שנשלחו על ידי מחבלים מרצועת עזה. הצוותים השתלטו על כל השריפות וכיבו אותן.

בשעות האחרונות הושגה שליטה על שריפה שפרצה בשל בלון תבערה ביער קק"ל סמוך לקיבוצים גברעם ואור הנר. לוחמי האש, צה"ל וכבאיות קק"ל עבדו בתנאי שטח ומזג אוויר מאתגרים של רוחות חזקות אשר ליבו את האש.

יער קק"ל סמוך לגברעם. צילום: יאיר הרוש
יער קק"ל סמוך לגברעם. צילום: יאיר הרוש
יער קק"ל סמוך לגברעם. צילום: יאיר הרוש
יער קק"ל סמוך לגברעם. צילום: יאיר הרוש

תגובה אחת

  1. כואב הלב לראות את שטחי היער אחרי השריפות. מתי יבוא הקץ להתנהלות המתועבת של החלאות המתועבים בעזה? והבז המסכן… האם ניצל או מת?

Back to top button