חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אלה מרכביו של המתווה בעניין העדה הדרוזית – מעמדם יעוגן בחוק

הצוות שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין העדה הדרוזית, בראשות מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, בו שותפים המנהיג הרוחני של העדה, השייח' מוואפק טריף, השרים איוב קרא ויריב לוין, ח"כ חמד עמאר, ח"כ לשעבר שכיב שנאן, ראשי הרשויות המקומיות הדרוזיות ופורום הקצינים הבכירים במילואים התכנס היום פעם נוספת.

ראש הממשלה והצוות גיבשו מתווה היסטורי, המציג מהפך במעמד החוקי של בני המיעוטים המשרתים בכוחות הביטחון, ובפרט בני העדה הדרוזית. השייח' טריף בירך על עבודת הצוות והודה לראש הממשלה על הפעולה המהירה והרצינית. המתווה יוצג לנכבדי העדה.

להלן מרכיביו של המתווה:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

1. עיגון בחוק של מעמד העדה הדרוזית, וכן של מעמד העדה הצ'רקסית. החוק יוקיר את תרומתה של העדה הדרוזית למדינת ישראל בבניין הארץ, בחיזוק הביטחון ובעיצוב פני החברה הישראלית כחברה שוויונית ומגוונת, ויכלול תמיכה במוסדות העדה (דת, חינוך, תרבות); חיזוק היישובים הדרוזים, כולל פתרונות לבניה למגורים, והקמת יישובים חדשים לפי הצורך; ושימור המורשת הדרוזית והנחלתה.

2. עיגון בחוק של זכאותם להטבות של בני מיעוטים, מכל הדתות והעדות, המשרתים בכוחות הביטחון, להשגת שוויון חברתי.

3. עיגון בחוק יסוד להכרה בתרומתם של אלו הנוטלים חלק בהגנת המדינה, מכל הדתות והעדות, בהם בני העדה הדרוזית.

כמו כן, הודיע מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ על הקמת ועדת שרים בראשות רה"מ, לנושא העדה הדרוזית, אשר תפעל – בין היתר – לקידום המתווה ולפיקוח על יישומו.

פרטיו של המתווה יגובשו וינוסחו במדויק תוך 45 ימים, במסגרת צוות משותף של הממשלה ושל נציגי העדה, והכול בכפוף להוראות הדין, ולאישור היועץ המשפטי לממשלה. פעולות החקיקה יחלו מיד עם כינוס מושב החורף הקרוב של הכנסת ויסתיימו תוך 45 ימים מתחילת המושב.

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

2 תגובות

  1. חה חה מאמינים ? קירקס אותם בהבטחות כמו כל מיני הבטחות מכבי שריפות , יצאו פריירים העיקר שיבטלו את המחאה.
    בלי הסכמת כל הקואליציה ההבטחות יילכו לפח. 45 יום

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח