חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הערב התקיים טקס ההתייחדות לזכר חללי חטיבת "כפיר"

היום (שלישי) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "כפיר" באנדרטת הזיכרון בעפולה. הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף דוד זיני, מפקד חטיבת "כפיר", אלוף-משנה ציון רצון, המשפחות השכולות, חיילי ומפקדי החטיבה בעבר ובהווה.

גדודי חטיבת "כפיר" ביצעו וימשיכו לבצע פעילות אינטנסיבית וענפה בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. חטיבת "כפיר" שכלה 178 לוחמים ומפקדים.

סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי אמר בטקס: "התאספנו כדי להתייחד עם זכרם של יקירכם. חיילים ומפקדים אשר בחרו בשירות הקרבי מטעם שליחות, הגשמה עצמית ואהבת הארץ אשר כרוכה בציווי לשמרה ולהגן עליה. עוד מיומה הראשון ניווטה את דרכה חטיבת כפיר ביכולותיה הקודמות, בדרך הדבקות במשימה וההגנה על הבית; זוהי דרך שגזרה על לוחמים ומפקדים התמודדות עם אירועים מורכבים, המחייבים נחישות והשגת ניצחון בכל מפגש, תוך קיום הפרדה בין אויב לאוכלוסייה בתוך מרקם חיים צפוף, מסובך ורגיש. ההישגים שרשמה החטיבה היו ועודם רבים אך המחיר היה כבד והוא זועק מקיר הנופלים. אתגר הביטחון נותר בעינו לאורך השנים, אך המציאות משתנה בקצב מסחרר. מציאות ביטחונית מורכבת המחייבת אותנו לשמור על היציבות בגבולותינו ולעמוד איתנים על משמר הארץ. למול אויבנו הממשיכים לאיים ולפגוע באזרחי מדינת ישראל- מוסיף צה״ל לפתח את יכולותיו, את מוכנותו, לשמר את חוסנו ולחזק את כושר ההרתעה. החל במאמצים לסיכול תופעת טרור האש; דרך גיבוש תפיסת הסיכול המקיפה ביהודה ושומרון, ועד לבלימת המאמצים של ארגון חיזבאללה והכוחות האיראנים להתבסס בגבולנו הצפוני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד חטיבת "כפיר", אלוף-משנה ציון רצון: "כמידי שנה, עצרנו הערב והתייצבנו דום באנדרטת הזיכרון של החטיבה על מנת להתייחד עם זכרם של טובי בנינו, חברינו לחטיבת כפיר אשר אינם עוד. יקירכם, יקירנו המונצחים על כותל השמות שמאחוריי, כתבו בדמם פרקי גבורה שהם לנו מורשת ומופת בצעידתנו הנצחית למען ביטחון עם ישראל בארצו. אתן משפחות יקרות, לא זקוקות ליום הזה כדי לזכור. אנו מתאחדים כאן היום, דור העבר ודור ההווה כדי לזכור ולחלוק כבוד לאחינו שנפלו בהגנה על המולדת. מילותינו אינן נחמה ולכאב והשכול אין מזור, אך תהא נחמתכן בידיעה שבנפילתם ציוו לנו את החיים ואת החובה להמשיך את השרשרת. אנו מחנכים את לוחמינו על דמויות יקירכם, סיפור חייהם ונפילתם, על אותם הערכים והיסודות – האמונה, הנחישות ותחושת האחריות והשליחות שציוו לנו יקירכם, לוחמי ומפקדי העבר. בשנים האחרונות סיכלו מפקדי ולוחמי החטיבה עשרות פיגועים והצילו חיי עשרות אזרחים ואנשי ביטחון. ברגעים אלה ממש מבצעים גדודי החטיבה תעסוקות מבצעיות בגזרות המורכבות ביותר במדינת ישראל, המאבק מול אויבינו אינו תם וגם לאחר 70 שנה של עצמאות, עם ישראל נמצא במערכה ואנחנו עדיין נאלצים להגן על זכותנו לחיות חופשיים בארץ הזו, לכן נמשיך להתאמן בקדחתנות, 'להילחם בטרור ולהגן על הבית' – במומחיות, במקצועיות, בנחישות, בגאווה ומתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button