חדשות הארץמבזקים

שגריר ארה"ב פרידמן בביקור תנחומים באדם: "אין מילים לתאר את הרשע"

שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן ערך הבוקר (שני) ביקור תנחומים בבית משפחתו של יותם עובדיה ז"ל שנרצח שבוע שעבר בפיגוע בישוב אדם שבמועצה אזורית מטה בנימין. השגריר הגיע יחד עם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי ומנכ"ל מועצת בנימין מעוז ביגון.

זו פעם ראשונה בה עורך שגריר ארה"ב ביקור רשמי ביהודה ושומרון, ומבקר משפחות של נפגעות טרור כמו בכל מקום ארץ. נראה כי מדובר בשינוי מדיניות של הממשל האמריקאי בכל הנוגע לישובים הישראלים ביהודה ושמרון ובבנימין ובהתייחסות אליהם כמו אל שאר חלקי הארץ.

בזמן שעזב את בית האבלים, הצהיר השגריר פרידמן: "חשתי שבור לב בראותי את ההשפעה הטרגית של רצח יותם עובדיה – אם צעירה שנותרה לבד לדאוג לשני ילדיה הפעוטים, הורים האבלים על רצח בנם היחיד. אין מילים אשר יכולות לתאר את הרשע והברבריות של מעשה טרור זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חננאל דורני יו"ר מועצת יש"ע אמר: "תנחומים למשפחה וקהילת היישוב אדם על האובדן הקשה. אני רוצה להביע את הערכתי לשגריר פרידמן שמצא לנכון להגיע לישוב אדם בבנימין ולנחם את המשפחה האבלה. יש בזה מסר חשוב לעולם של חיזוק הכוחות החיוביים ולמלחמה בכוחות השלילים כאן באזור. הטרור הוא אויב משותף של כולנו והמאבק הנחוש בו ובהסתה זו משימה משותפת. ביקור זה מעודד ומחזק אותנו ונותן רוח גבית למלחמה בטרור. אני מקווה שהממשל בארצות הברית ימשיך לתמוך בישראל ובהתיישבות בידידות אמיצה כפי שהראה היום השגריר."

מעוז ביגון מנכ"ל מטה בנימין הוסיף: "היכולת שלנו להתמודד עם מעגלי הטרור השונים זה גם פונקצייה של גיבוי בין לאומי עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית. אנו בטוחים שמיגון זה דבר אחד אבל הניצחון טמון ביכולת ההתקפית המשותפת לנו ולארה"ב להילחם בטרור. הביקור היום של השגריר תורם למאבק זה".

עודד רביבי ראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע אמר: "זה מעודד אותנו לראות את הישראלים מטופלים באותה מידה על ידי הממשל האמריקאי בלי לשים לב למקום מגוריהם. מדובר בשינוי מרענן בניגוד מוחלט לממשל הקודם. ביקור זה גם מחזק את הגישה הנוכחית של הממשל במלחמה בטרור הפלסטיני מבלי להשוות זאת וללא קשר לבניית בתים וגני ילדים ישראלים ביהודה ושומרון".

צילום: מירי צחי – מועצת יש"ע
צילום: מירי צחי – מועצת יש"ע
צילום: מירי צחי – מועצת יש"ע

תגובה אחת

Back to top button