חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ יצחק הרצוג הגיש את התפטרותו מכנסת ישראל

סגן יו״ר הכנסת ח״כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) הממלא את מקומו של יושב הכנסת קיבל היום (ראשון) את מכתב התפטרותו של ח"כ יצחק הרצוג מהכנסת. ח"כ יצחק הרצוג נבחר לכהן כיו"ר הסוכנות היהודית.

ראש האופוזיציה היוצא, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר לאחר הגשת מכתב התפטרותו מכנסת ישראל, "הגשתי כרגע לסגן יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת חמד עמאר מישראל ביתנו, כממלא מקומו של יושב ראש הכנסת ידידי יולי אדלשטיין, את מכתב הפרישה שלי מכהונתי כחבר כנסת וכך גם מכהונתי כראש האופוזיציה. אני חושב שזה אך סמלי שאת מכתב הפרישה שלי הפקדתי בידיו של סגן יושב ראש הכנסת מן העדה הדרוזית ואני חושב שלאור המהומה שהתפתחה בעקבות חקיקת חוק הלאום והמחאה של העדה הדרוזית, זה יותר מכבוד בשבילי שאני נותן את מכתבי לחבר כנסת דרוזי. אני נפרד היום מהכנסת אבל לא מהחיים הציבוריים ואני אעבוד עם רבים מחברותי וחבריי בבניין הזה בנושאים ציבוריים חשובים ומשמעותיים."

ח"כ הרצוג הוסיף "אני קורא לחברות וחברי הקואליציה ולממשלה להחזיר את השד לבקבוק, לתקן את חוק הלאום ברוח מגילת העצמאות שהעניקה שוויון מלא לכלל אזרחיה. לפני שנראה את השלכות חוק הלאום משפיעות עלינו בארץ ובחו"ל בצורה שמסלפת את המטרה המיוחדת של חוק הלאום ותשפיע לרעה גם על יהדות העולם כולו. לשם כך התכבדתי להתקשר להזמין את ראש העדה הדרוזית, השיח' מואפק טריף, לישיבת חבר הנאמנים הראשונה שאני אכהן בה כיושב ראש הסוכנות היהודית. אני ביקשתי ממנו לבוא ולשאת דברים בפני הנהגת העם היהודי בתפוצות שתבוא לירושלים כדי להביא לידי ביטוי את החיבור העמוק והמיוחד שבין העדה הדרוזית ומדינת ישראל, בשוויון מלא של מדינת ישראל לכלל אזרחיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר ח"כ הרצוג "אני בטוח שהדמוקרטיה הישראלית חזקה ויציבה למרות כל אתגריה. אני מקווה שאוכל לפעול להביא תקווה לישראל ולא ייאוש בכל התחומים שעל הפרק. אני מאחל לכל חברותי וחבריי לפעול בצורה נאותה כדי להפתיע לטובה על מדינת ישראל. אני בדרכי החדשה אנסה לעשות הכל כדי לפלס את הדרך בתחומים הללו ולהגיע למטרות הללו."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח