חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

המחבל בן 17 מהכפר כובאר, כוחות צה"ל נערכים לכניסה לכפר

המחבל שביצע הערב (חמישי) את פיגוע הדקירה ביישוב אדם שבבנימין הוא מוחמד טארק בן ה-17 מהכפר כובאר. המחבל הארור חדר ליישוב בסביבות השעה 20:30 לאחר שקפץ מעל הגדר. המחבל פגש בשני עוברי אורח בתוך היישוב ודקר אותם, אדם שלישי שהבחין במתרחש וחשב שמדובר בקטטה התקרב למקום וכשהבין שמדובר במחבל ירה לעברו ונטרל אותו.

המחבל מוחמד טארק בן ה-17 מהכפר כובאר
חיסול המחבל הערב ביישוב אדם

הערב עולה חשד כי המחבל תכנן את הפיגוע ואף פרסם על כוונתו לבצע אותו בפוסט בפרסם בעמוד הפייסבוק שלו אלא שרק מי שנמצא ב"חברים" שלו בפייסבוק יכול היה להיחשף אליו. ייתכן כי לקח השראה מהמחבל עומר אל-עבד אף הוא תושב הכפר שלו (כובאר) שרצח את משפחת סלומון בהתנחלות חלמיש לפני כשנה.

בפוסט שפרסם כתב המחבל לפני הפיגוע, "הם הורגים אותנו ולוקחים את אדמותינו בכוח ואנו לא עושים שום דבר. כל מי שמחזיק בנשק ומסתכל מהצד על מעשה הכיבוש הוא בוגד. למי שיש נשק צריך לזכור שיש אויב שאליו צריכים לכוון את הירי ולא כלפי העם הפלסטיני. העם בעזה, הילדים והנשים סובלים מאוד והגיע הזמן לבצע מהפכה. צריכים להחזיר את עזה ולמוסלמים את התהילה שלהם ולהרחיק את החושך של היהודים מהעם הפלסטיני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם. מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר: "אל חדר המיון פונו שני נפגעים מן הפיגוע בישוב אדם. בן 31, במצב קשה-קריטי ולא יציב עם פציעות דקירה בפלג גוף עליון. בן 58 במצב בינוני יציב, עם פצעי דקירה בפלג גוף עליון, בהכרה מלאה."

מבית החולים שערי צדק נמסר: "למרכז הטראומה בשערי צדק פונה פצוע באורח קל מהארוע בישוב אדם. גבר בן 41 עם דקירה בפלג גוף עליון."

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי "לאחר סריקות מבית לבית, הסתיים אירוע שהחל לפני למעלה משעה, כאשר מחבל כבן 16 מהכפר כובר (שממנו יצא המחבל שביצע את הטבח במשפחת סלומון מנווה צוף לפני כשנה) חדר ליישוב אדם ודקר שני אנשים. אזרח נוסף ששמע את הצעקות וחשב שמדובר בקטטה, ירד לרחוב ותוך כדי שנדקר שלף את אקדחו הפרטי והרג את המחבל. הוא נפצע קל. כוחות החירום עדיין נמצאים ביישוב, וצה"ל מתגבר את הכוחות בגזרה."

ראש המועצה אבי רואה אמר: "אחת לתקופה אנו מקבלים תזכורת שעדיין אנו נלחמים על הבית, דווקא התקופה האחרונה היתה תקופה יחסית שקטה, ושוב אנו מקבלים את התזכורת שהמאבק על הבית עדיין נמשך. מדובר ביישוב עירוני, גדול, מבוסס, סמוך מאד לירושלים, ולא באיזה ישוב קטן ומרוחק. אבל אנחנו נמשיך בדרך שבה אנו הולכים – לבסס לפתח ולהגדיל את ההתיישבות. המועצה נותנת סיוע ליישוב ולמשפחות הנפגעים בכל הנדרש. אנו מחזקים את היישוב אדם בשעה קשה זו."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר לפני זמן קצר "אנו מתגברים כוחות בפיקוד המרכז ונערכים לפעול בכפר כובאר, ממנו יצא המחבל בן ה-17 ובכפרים רלוונטיים נוספים. נמשיך להילחם בטרור"

בתמונות: כוחות צה"ל מפעילותם הערב ביישוב אדם, וכן תמונות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, ומפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, בתדרוך בשטח.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. עד מתי??? עד מתי?? יהיה לזה סוף! כמה עם ישראל סובל. רק אנחנו אשמים. הממשלה בראשות נתניהו יושבת כבר 10 שנים ומגרבצת! בלי שום תוכניות ובלי ראייה לעתיד… פשוט חיים ת'רגע מנסים לשרוד ככה כבר 10 שנים. מה אתם מצפים שיקרה? שהם יום אחד ייעלמו הערבים מעצמם? שהם פתאום יסכימו לקיומה של מדינת ישראל? זה לא יקרה גם עוד 100 שנה! אבל אם הייתם בונים תוכנית כמו שטראמפ עכשיו בפחות מ-4 שנים בשלטון כבר הכין בשבילנו תוכנית (תוכנית המאה), מצבנו היה יכול להיות הרבה יותר טוב. דווקא שמעתי את ישראל כץ עם בניית אי בים התיכון וחיבור בין עזה לגדה ושיקימו להם מדינה, נשמעת תוכנית לא רעה בכלל, אבל לפחות משהו להתחיל איתו. גם את זה אתם לא עושים!!!! תתחילו לפעול! ותפסיקו לשרוד! חייבים להחליף כבר את הממשלה המקרטעת הזאת! אוף!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח